گوتریش-جهان-با-قحطی-روبرو-است

آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر نسبت به قحطی جهانی هشدار داده و بر اقدام هماهنگ و جسورانه برای مقابله با بحران غذا در جهان تأکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ او روزگذشته (دوشنبه، 27 سرطان) در یک‌ پیام ویدیویی گفته است که جهان با انبوهی از چالش‌ها از جمله تغییرات آب و هوایی، کووید۱۹، جنگ و افزایش تورم مواجه است.

دبیر کل سازمان ملل گفته است:« همان‌طور که آخرین گزارش وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در جهان نشان می‌دهد، در دو سال گذشته تعداد افرادی که به‌شدت در ناامنی غذایی قرار دارند دو برابر شده است».

او گفت:« امسال با خطر واقعی قحطی‌های متعدد روبه‌رو هستیم و سال آینده می‌تواند حتا بدتر باشد».

آنتونیو گوتریش گفته است که اگر همین حالا اقدام شود و کشورها با هم برای ایجاد سیاست جسورانه تلاش کنند، از این فاجعه جلوگیری می‌شود.

او‌ گفته که با ادغام مجدد تولید مواد غذایی اوکراین و غذا و کود روسیه در بازارهای جهانی و باز نگه داشتن تجارت جهانی می‌توان به حل بحران جهانی غذا کمک کرد.

گوتریش گفته که برای مقابله با بحران مالی در جهان در حال توسعه، بازگشایی فوری تمام منابع ممکن برای افزایش حمایت اجتماعی و حمایت از کشاورزان کوچک و خانواده‌ها برای افزایش بهره‌وری و خوداتکایی می‌تواند مفید باشد.

دبیر کل سازمان ملل متحد درحالی از قحطی فراگیر هشدار می‌دهد که چالش‌های اقتصادی جهان با تشدید درگیری‌ها در اوکراین افزایش یافته است.

گوتریش: جهان با قحطی روبرو است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد