یونسف-خواستار-توجه-بیشتر-جهان-به-صحت-کودکان-شد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواستار توجه جدی جهان بر وضعیت صحی کودکان زیر سن پنج سال در کشور های فقیر نشین چون افغانستان شده است.

به گزارش افغان نیوز:  این اداره در گزارش تازه‌اش هشدار داده می‌گوید، تا زمانی که جهان در عرصۀ کاهش مرگ‌ومیر کودکان به گونۀ سریع اقدام نکند، تا پایان سال 2030 میلادی نزدیک به 70 میلیون کودک پیش از رسیدن به سن 5 سالگیزنده‌گی‌‌شان را از دست خواهند داد.

انتونی لیک، رییس اجرایی ادارۀ یونیسف می‌گوید، سرمایه‌گذاری روی کودکان نادار سبب میشود تا با مصرف‌کردن هر دالر زنده‌گی‌های بیشتر نجات داده شوند.

به گفتۀ او، سرمایه‌گذاری در بخش صحت و ادامۀ زنده‌گی کودکان و جوامعی که بیشتر محروم اند، نیازمند توجه بیشتر به ارزش پولی که در این عرصه به مصرف می‌رسد، می‌باشد.

اما مسؤولان وزارت صحت پیش از این گفته بودند که افغانستان یکی از کشورهایی‌ست که هنوز هم دارای بالاترین میزان مرگ‌ومیر کودکان زیر 5 سال در جهان است. افغانستان از نظر مرگ‌و‌میر کودکان در جهان در ردۀ شانزدهم قرار دارد.

رییس اجرایی ادارۀ یونیسف می‌گوید که سرمایه‌‍‌گذاری عادلانه در بخش بهداشت کودکان سبب خواهد شد تا زنده‌گی‌های بیشتری نجات داده شوند و با نجات کودکانی که شانس بیشتر در فراگیری دانش و کسب درآمد دارند، چرخ فقر در نسل‌های آینده، متوقف شود.

در بخشی این گزارش آمده است، آمارهایی که به تازه‌گی از 51 کشور به دست آمده‌اند نشان می‌دهند؛ کشورهایی که نزدیک به 80 درصد تمام رویدادهای مرگ‌ومیر کودکان را دارا اند، سرمایه‌گذاری در این جوامع اثرگذارتر از جوامع مرفه بوده و در این کشورها زنده‌گی 1.1 میلیون کودک نجات داده شده که 85 درصد آن در جوامع نادار بوده‌اند.

یونسف خواستار توجه بیشتر جهان به صحت کودکان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد