یونیسف-از-هر-دو-کودک-افغان-یکی-آن-به-سوءتغذیه-حاد-دچار-خواهد-شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد«یونیسف» در مورد افزایش سوء تغذیه در افغانستان هشدار داده و می‌گوید که در سال آینده از هر دو کودک افغان یکی آن به سوءتغذیه حاد گرفتار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف با نشر اعلامیه‌ای، بحران غذایی، دسترسی اندک به پاک و پایین بودن خدمات بهداشتی را در کشور از عوامل گسترش سوءتغذیه در میان کودکان عنوان کرده است.

این نهاد در اعلامیه خود گفته است که در کنار بحران بشری در افغانستان، بیماری‌های ساری نیز زندگی کودکان را تهدید می‌کند.

طبق آمار ارائه شده توسط یونیسف از آغاز سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۶ هزار کودک در افغانستان به بیماری سرخکان مبتلا شده‌اند و در سال جاری، چهار مورد پولیو«فلج کودکان» در کشور ثبت شده‌است‌.

این نهاد سازمان ملل متحد از افزایش امراض کولرا، اسهالات حاد و بیماری تنفسی در فصل سرما هشدار و گفته است که هم اکنون نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در افغانستان به دلیل امراض تنفسی بوده است.

عبدالقادر موسی‌، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است: «ما در حال نزدیک‌شدن به یک مقطع حساس برای کودکان افغانستان استیم، زیرا زمستان تهدیدات زیادی را برای سلامت آن‌ها به همراه دارد».

او هشدار داده است که اگر اقدامات فوری و هماهنگ برای رسیدگی به کودکان در فصل زمستان نشود، بسیاری از این کودکان در ماه‌های پیش‌رو جان‌های خود را از دست خواهند داد.

پیش از این یونیسف هشدار داده بود که ممکن است ۳.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال تا آخر سال جاری دچار سوءتغذیه شود.

پس از تسلط طالبان در افغانستان بارها سازمان ملل متحد از بحران بشری در افغانستان هشدار داده و گفته است که اگر اقدامات جدی برای جلوگیری از این بحران صورت نگیرد، ممکن این کشور به سمت فاجعه به پیش برود.

یونیسف:از هر دو کودک افغان یکی آن به سوءتغذیه حاد دچار خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد