۱۲۰۰-مهاجر-افغان-در-پاکستان-زندانی‌اند

مقام‌های پاکستان گفته‌اند که پولیس این کشور طی چندین ماموریت، دست‌کم یک هزار و ۲۰۰ شهروند افغانستان به شمول زنان و کودکان را بازداشت کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ بر‌اساس گزارش اسوشیتدپرس افغان‌های بازداشت شده بدون مدارک معتبر مسافرتی وارد شهر بندری کراچی شده بودند.

مقام‌های پولیس پاکستان گفته‌اند که بازداشت‌شدگان پس از گذراندن دوران محکومیت‌شان به افغانستان اخراج خواهند شد.

مقام‌های پاکستانی ادعا کرده‌اند که بیشتر بازداشت‌شدگان مایل به بازگشت به کشور‌شان هستند.

گل‌دین، یکی از مقام‌های کنسولگری امارت اسلامی در کراچی، گفته است که با پاکستان برای «بازگشت سریع و با‌عزت» مهاجران اهل افغانستان به کشور، در تماس است.

مرتضی وهاب، سخنگوی ایالت سند، گفته است که پولیس اخیراً تنها شهروندان افغانستانی را بازداشت کرده است که بدون مدارک معتبر در این ایالت اقامت داشته‌اند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفته است که مقام‌های سفارت امارت اسلامی در پاکستان در دیدار با همتایان پاکستانی‌شان نگرانی‌های‌شان در مورد زندانی شدن مهاجران را ابراز کرده‌اند.

بلخی به آسوشیتدپرس گفته است: «مقام‌های پاکستانی بارها وعده آزادی سریع این بازداشت‌شده‌گان را داده‌اند، اما تا‌کنون به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند».

مونیزه کاکار، وکیلی که به این‌گونه زندانیان کمک می‌کند، گفته است که دست‌کم یک هزار و ۴۰۰ شهروند افغانستان در زندان‌های کراچی نگه‌داری می‌شوند.

با این حال، بر‌اساس بررسی اخیر سازمان ملل، ۱.۳ میلیون پناه‌جوی افغان ثبت‌شده در پاکستان اقامت دارند.

 

 

۱۲۰۰ مهاجر افغان در پاکستان زندانی‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد