۱۷-مقام-عربستان-از-سوی-امریکا-تحریم-شدند

ایالات متحده امریکا در پیوند به قتل خاشقجی بالای ۱۷ مقام عربستان سعودی تحریم وضع کرد.

به گزارش افغان نیوز: استفین منوچن وزیر خزانه امریکا به روز پنجشنبه ۱۵ نومبر گفت، مقام‌های سعودی که بالای شان تحریم ها وضع شده‌اند، در قتل بی رحمانه جمال خاشقجی دست داشته و آن‌ها یک خبرنگار را که در ایالات متحده زندگی و کار می‌کرد هدف قرار داده و با بی رحمی کشته‌اند؛ بنابراین باید با پیامد های اعمال خود رو به رو شوند.

سعود القحطانی و ماهر مطرب دو همکار نزدیک محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد العُطیبی که در زمان قتل خاشقجی جنرال قونسل عربستان سعودی در استانبول بود شامل ۱۷ نفرِ می‌شوند که بالای شان از سوی امریکا تحریم ها وضع شده‌اند.

مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا در یک بیانیه که دیروز نشر شد گفته است، سرمایه های این افراد مطابق قوانین امریکا منجمد شده‌است و به شهروندان امریکا اجازه داده نمی‌شود که با آن‌ها معاملات تجارتی داشته باشند.

این تحریم ها در حالی اعلام می‌شوند که شعلان ال شعلان معاون لوی سارنوال عربستان سعودی به روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض گفت که شاید پنج تن در قضیه قتل خاشقجی به اعدام محکوم شوند.

وی افزود: "از میان ۲۱ مظنون اصلی، بالای ۱۱ تن اتهامات وارد شده و قضیه جنایی علیه آن‌ها ثبت شده و این قضیه به محکمه راجع شده‌است. در عین حال بررسی در مورد متباقی افراد که بازداشت شده‌اند ادامه دارد تا عملکرد واقعی و نقش شان درین قتل مشخص شود."

لوی سارنوال خواهان حکم اعدام ۵ متهمِ شده‌است که دستور به این جنایت قتل داده و آن را عملی کرده‌اند و هم‌چنان خواهان مجازات سایر افراد مطابق شریعت اسلام شده‌است.

این درحالی است که جمال خاشقجی ۵۹ ساله در امریکا زندگی می‌کرد و از منتقدین محمد بن سلمان ولیعهد قدرتمند عربستان سعودی بود. وی در دوم ماه اکتوبر پس از ورود به قونسلگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد.

۱۷ مقام عربستان از سوی امریکا تحریم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد