۱۷۰۰-مکتب-تا-پایان-سال-آینده-به-انترنت-وصل-می‌شود

وزارت معلومات و تکنولوژی اعلام کرده که ۱۷۰۰ مکتب تا پایان سال ۱۳۹۸ به انترنت و کمپیوتر مجهز می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: شهزاده گل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی روز(سه شنبه، ۱۶ دلو) در نشستی به مناسبت روز جهانی انترنت مصؤن گفت؛ تلاش ها جریان دارد تا زمینه استفاده از انترنت مصئون به ویژه برای کوکان و بانوان در افغانستان فراهم گردد.

او افزود: “استفاده مصئون از خدمات انترنتی، نیاز به آگاهی دهی بیشتر به ویژه برای کودکان و بانوان دارد. تا پایان سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۷۰۰ مکتب در سراسر افغانستان با انترنت و کامپیوتر مجهز خواهند شد که استفاده از این امکانات نیاز به آگاهی دهی برای ایجاد مصئونیت بیشتر دارد”.

از سوی هم، میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف در این نشست گفت که معارف در کنار آموزش و پرورش، تلاش دارد تا دانش آموزان در شبکه های اجتماعی هم فعالیت داشته باشند تا افغانستان از هیچ شاخص پیشرفت به دور نماند.

به گفته وی: “به زودی تمام لیسه های افغانستان به انترنت و کامپیوتر مجهز خواهند شد و در مراحل بعدی، این نوع خدمات به مکاتب متوسطه و ابتداییه نیز گسترش خواهد یافت”.

در همین حال، نبیله مصلح معین وزارت امور زنان نیز می گوید که فضای انترنتی آن گونه که لازم است برای بانوان مصئون نیست، اما با آن هم باید میزان دسترسی زنان به انترنت افزایش یابد.

بانو مصلح از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی خواست تا در راستای مصئونیت بیشتر فضای انترنتی برای زنان، تلاش صورت گیرد.

بر اساس آمار وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در حال حاضر دست کم ۹.۷ میلیون نفر در سراسر افغانستان به خدمات انترنتی دسترسی دارند.

این درحالی است که شهروندان این کشور همواره از سرعت پایین انترنت شان شکایت می کنند.

۱۷۰۰ مکتب تا پایان سال آینده به انترنت وصل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد