۶۰-درصد-مرکز-ولایت-لوگر-تحت-تصرف-طالبان-می-باشد

شماری از اعضای شورای ولایتی لوگر با ابراز نگرانی می گویند؛ انتخابات پارلمانی در حال برگزار می شود که بیش از ۶۰ درصد مرکز این ولایت به دست طالبان قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد قسیم صدیقی عضو شورای ولایتی لوگر، روز یک شنبه(22، میزان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که اکثریت مناطق این ولایت از کنترول دولت خارج می باشد اما با این حال نیز مردم اراده های شان را برای رفتن به پای صندوق های رای دهی از دست نداده اند.

آقای صدیقی می افزاید که بیش از ۳۵ مرکز رای دهی در نقاط مختلف ولایت لوگر فعال و باز خواهد بود که در گذشته این رقم به ۸۳ مرکز می رسید.

این درحالی است که تهدیدات امنیتی از سوی طالبان بالای این ۳۵ مرکز رای دهی بسیار بالا بوده اما هنوز تایید نشده است که از این تعداد مرکز رای دهی به چه تعداد باز یا بسته خواهد بود.

از سوی هم هما احمدی یک تن از نامزدان مجلس که در حال پیش برد کارزارهای انتخاباتی اش است به افغان نیوز گفت: در جریان مبارزات انتخاباتی تهدیدات زیادی از سوی شماری از کاندیدان به او رسیده است.

این نامزد پارلمانی ولایت لوگر می گوید که سید صدیق حسن زاده یک تن از کاندیدان مجلس نمایندگان که برای اولین بار است خود را نامزد نموده اختطار داده که دفتر کمپاین انتخابانی هما احمدی را انفجار خواهد داد.

بانو هما احمدی تهدیدات امنیتی دفتر مبارزات انتخاباتی اش را رقابت های ناسالم نامزدان پارلمانی عنوان می کند و اظهار می دارد که آقای حسن زاده علاوه بر این تهدیدات، دست به تخلفات انتخاباتی نیز می زند.

این نامزد پارلمانی از ولایت لوگر خبر می دهد که سید صدیق حسن زاده با جمع آوری تذکره های مردم از ولسوالی ها وقریه ها می خواهد در روز انتخابات تقلب بزرگی را راه اندازه نماید.

احمدی تاکید می کند که روش های تقلب کردن برای این نامزد انتخاباتی حتی در صورتی استفاده از سیستم بایومتریک نیز وجود دارد. زیرا زنان را با استفاده از چادری وادار به رای دادن از تذکره های جمع آوری شده می کند.

خانم هما احمد علاوه کرد که خبرهای از چاپ تذکره های جعلی و نصب استیکرها روی آن در بعضی از بلند منزل های ولایت لوگر شنیده شده است.

این نامزد مجلس نمایندگان شماری از کاندیدان را به جمع آوری ۱۰ هزار، ۱۵ هزار و ۲۴ هزار تذکره متهم نموده و اضافه می کند که بنابر سرشماری که وی انجام داده است، قریه ها و مناطقی را که کاندیدان از آنجا تذکره جمع آوری کرده به این تعداد نفوس ندارند.

۶۰ درصد مرکز ولایت لوگر تحت تصرف طالبان می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد