۷۰-درصد-باشندگان-دایکندی-تذکره-ندارند

برخی از اعضای مجلس نمایندگان می گویند که حدود ۷۰ درصد مردم در ولسوالی های ولایت دایکندی به دلیل تهدیدات بالای امنیتی و نبود مراکز ثبت نام، تذکره ندارند.

 به گزارش افغان نیوز: شیرین محسنی، نماینده مردم ولایت دایکندی در پارلمان گفت: ثبت نام رای دهی و توزیع تذکره از ۵ روز به این طرف در ولسوالی ها شروع شده، اما به دلیل تهدیدات امنیتی از سوی گروه طالبان و نبود مراکز ثبت نام و توزیع تذکره، حضور مردم در این پروسه کمرنگ می باشد. از سوی هم، کارمندان موقتی در برخی ولسوالی های دایکند مانند ولسوالی" میرآمور" به اساس روابط استخدام شده اند.

صادقی نیلی زاده، نماینده مردم دایکندی در پارلمان نیز از نبود امنیت و عدم شفایت در استخدام کارمندان شاکی بوده، اظهار داشت: عملکرد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات اثبات نموده که از سوی ارگ هدایت می شود.

وی گفت، عدم هماهنگی میان دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات با مراکز ثبت نام و توزیع تذکره، نگرانی ها را بیشتر ساخته و مردم را نسبت به نتایج انتخابات بی باور نموده است.

او گفت، در برخی از ولسوالی های این ولایت، مراکز ثبت نام و توزیع تذکره تا اکنون وجود ندارد و مردم نیز علاقه مند ثبت نام و اخذ تذکره نمی باشند.

در همین حال، برخی از نمایندگان غزنی نیز از مسدود بودن ریاست کمیسیون در این ولایت خبر داده، می گویند: ریاست کمیسیون مستقل انتخابات از چند روز تا اکنون به فرمان والی این ولایت بسته شده است.

علی اکبر قاسمی، یکتن از نمایندگان مردم ولایت غزنی در پارلمان گفت: دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت از سوی والی سازمان دهی و مسدود شده است.

آقای قاسمی می گوید، والی و حامیان آن تلاش دارند تا روند ثبت نام و توزیع تذکره ها را در این ولایت محدود و حضور شهروندان را کمرنگ شوند.

۷۰ درصد باشندگان دایکندی تذکره ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد