‌نشست-بشر-دوستانه-سازمان-ملل-در-مورد-افغانستان-فردا-دایر-می‌شود

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که نشست بشردوستانه‌‌ای را در مورد افغانستان روی همکاری‌‌ها با مردم این کشور در جنیوا دایر می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ قرار است این نشست فردا(دوشبنه، 22 سبنله) در جنیوای سویس دایر شود و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، از کشورهای جهان خواسته تا برای اعلام همبستگی با مردم افغانستان و تعهد شان به حمایت‌های بشردوستانه، به گونه حضوری و مجازی در این نشست اشتراک کنند.

این سازمان جهانی گفته است که زنان، کودکان و مردم افغانستان چند دهه با محرومیت مواجه بوده اند و تحولات اخیر در این کشور آسیب‌پذیری‌های مردم افغانستان را افزایش داده است.

آنتونیو گوترش تصریح کرده است که مردم افغانستان به گونه‌ی فوری به غذا، دوا، خدمات بهداشتی و آب نیازمند هستند.

سازمان ملل متحد از آسیب رسیدن به محصولات زراعتی به دلیل خشکسالی، افزایش گرسنگی و رکود اقتصادی به دلیل محدویت در زمینه پول نقد، هشدار داده و گفته است که موسسات این سازمان و شرکای غیردولتی، برای فراهم‌سازی کمک‌های حیاتی فوری برای ۱۱ میلیون نفر در افغانستان، ۶۰۶ میلیون دالر درخواست کرده‌اند.

با این حال اقدام فوری و حمایت جامعه بین‌المللی برای دریافت اطمینان از روند ارایه خدمات توسط کارکنان نهادهای بشردوستانه در افغانستان، از اهداف این نشست عنوان شده است.

 

‌نشست بشر دوستانه سازمان ملل در مورد افغانستان فردا دایر می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد