ا-ا-برای-تحقیق-کشته‌شدن-پناهجویان-هیات-فرستاد

حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده که هیاتی را برای انجام تحقیقات در مورد گزارش کشته شدن افغان‌ها در مرز ایران و پاکستان توظیف کرده است.

 به گزارش افغان نیوز؛ حمدالله فطرت، معاون سخنگوی حکومت در اعلامیه‌ای گفته است که این هیأت با حضور نمایندگان وزارت‌های دفاع، خارجه، سرحدات و قبایل و ریاست عمومی استخبارات به ریاست محمدابراهیم صدر، معین امنیتی وزارت امور داخله تشکیل شده است.

 آقای فطرت افزوده است که به این هیات وظیفه سپرده شده تا موضوع را به گونه‌ای دقیق و همه‌جانبه تحقیق کرده و گزارش خود را به ریاست الوزرا پیشکش و هدایت لازم را دریافت کند.

 به گفته آقای فطرت، این هیات کار خود را دیروز آغاز کرد و تلاش می‌کند هرچه زودتر حقیقت موضوع روشن شود.

این در حالی است که رسانه «حال‌وش» که خبرهای سیستان و بلوچستان ایران را پوشش می‌دهد، گزارش داده که مرزبانان ایرانی ده‌ها پناهجوی افغان را در مرز ایران تیرباران کرده اند.

حال وش به نقل از منابع خود نوشته که نظامیان جمهوری اسلامی شامگاه یک‌شنبه (۲۲میزان)، در منطقه مرزی «کلگان» بر گروهی از مهاجران افغان که قصد ورود به ایران را داشتند تیراندازی کرده و ۲۶۰ نفر را کشته و یا به شدت زخمی کرده‌اند.

این رسانه به نقل از یک پناهجوی افغان که از این تیراندازی جان سالم به در برده، نوشته است: «شمار پناهجویان افغان حدود ۳۰۰ نفر بودند که از این میان تنها حدود ۶۰ الی ۷۰ تن زنده مانده‌ و بقیه افراد کشته یا به‌شدت زخمی شده‌اند.»

ده‌ها عکس و ویدیو نیز از کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

بر بنیاد اظهارات منابع، بیشتر این پناهجویان به‌گونه اجباری از ایران اخراج شده بودند.

با این حال، مقام‌های جمهوری اسلامی کشته شدن این افراد را رد کرده اند.

 

ا.ا برای تحقیق کشته‌شدن پناهجویان هیات فرستاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد