شبکه انبیسی نیوز گزارش داده است که دولت بلجیم برای هیئتی از امارت اسلامی افغانستان ویزه صادر کرده تا در نشست اتحادیه اروپا درباره مهاجرت در بروکسل شرکت کند.
به گزارش افغان نیوز: به گفته مقامهای اروپایی، این نشست ماهیت تخنیکی دارد و محور اصلی آن بررسی موضوع بازگرداندن شماری از مهاجران افغان از کشورهای اروپایی خواهد بود.
بر اساس گزارشها، هیئت افغانستان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در این نشست حضور خواهد یافت و درباره مسائل مرتبط با مهاجرت و بازگشت مهاجران گفتگو خواهد کرد.
این نخستین بار از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی در سال ۲۰۲۱ است که نمایندگان آن برای شرکت در یک نشست مرتبط با اتحادیه اروپا دعوت میشوند.
با این حال، مقامهای اروپایی تأکید کردهاند که این دعوت به معنای بهرسمیتشناسی رسمی حکومت افغانستان نیست، بلکه در چارچوب همکاریهای فنی و رسیدگی به موضوع مهاجرت انجام شده است.





پیام ها