یک-افسر-وزارت-داخله-بر-اثر-شکنجه-طالبان-جان-باخت

منابع تایید می‌کنند که نیروهای طالبان قاسم قایم، یکی از افسران وزارت داخله حکومت پیشین را پس از توقیف و شکنجه به قتل رسانده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسعود اندرابی، وزیر امور داخله حکومت پیشین در توییتی نوشته است که دگروال قسیم قایم بر اثر شکنجه طالبان جان باخته است. 

وی می‌گوید: «آقای قایم یک افسر بلند‌ رتبه نبود و با سقوط کابل علیرغم ممانعت همکاران‌اش به وظیفه حاضر شد و به عفو عمومی طالبان اعتماد کرد.» 

بنابراین، قتل او یکی از صدها جنایتی‌ است که رسانه‌ی شد اما هزاران جنایت دیگر طالبان هم‌چنان دور از انظار عامه ادامه دارد.

در همین حال، بسته‌گان آقای قایم نیز تایید نموده‌اند که پس از بازداشت، از سرنوشت این افسر پیشین اطلاعی در دست نبود تا این‌که طالبان دیروز یک‌شنبه جسد او را به خانواده‌اش تحویل داده‌اند.

گفتنی است که آقای قایم باشنده اصلی اندراب ولایت بغلان و تحصیل‌یافته رشته نظامی بوده است.

اندراب در حال حاضر یکی از میدان‌های نبرد جبهه مقاومت ملی با طالبان است. در تازه‌ترین مورد، طالبان به دلیل درگیری‌ها، شبکه‌های مخابراتی را در این منطقه قطع کرده‌اند.

پیش از این نیویارک تایمز گزارش داده بود که طالبان پس از اعلام عفو عمومی، حدود ۵۰۰ تن از نیروهای امنیتی پیشین و کارمندان حکومتی را کشته یا ناپدید کرده‌اند.

یک افسر وزارت داخله بر اثر شکنجه طالبان جان باخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد