-تن-از-پرسونل-نظامی-وزارت-دفاع-برکنار-شدند

جنرال هلال الدین هلال، رئیس کمیسیون شفافیت وزارت دفاع ملی از برکناری ۱۴۰۰ تن از پرسونل نظامی این وزارت به دلیل دست داشتن به فساد خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، جنرال هلال الدین هلال، رئیس کمیسیون شفافیت وزارت دفاع ملی گفت؛ کمیسیون شفافیت وزارت دفاع ملی از ماه اکتوبر سال گذشته به این سو ۱۳۹۴ پرسونل نظامی را به اتهام فساد برکنار کرده است.

هلال گفت:  این پرسونل اردو به اتهام‌های فروش اسلحه، اختلاس معاشات سربازان و یا ترک پُسته‌ها بدون مقاومت برکنار شده اند. او علاوه کرد که اتهام‌های ۲۰۴۲ تن دیگر زیر بررسی محاکم قرار دارند.

روز دوشنبه همین هفته بود که وزارت دفاع افغانستان یک فرمانده پیشین در ولایت شدیداَ جنگ زده هلمند در جنوب افغانستان را بازداشت کرد. جنرال معین فقیر متهم شده است که از پول غذای سربازان‌اش اختلاس کرده است.

این در حالی است که از جمع نیروی ۳۵۲ هزار نفری افغانستان هزاران سرباز و پولیس سالانه ترک خدمت می‌کنند. کارشناسان دلیل اصلی این ترک خدمت را مراقبت و رهبری ضعیف و فساد عنوان می‌کنند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی افغانستان با جنگ دشواری در چندین جبهه علیه طالبان و داعش مواجه اند. اخیراَ جنرالان امریکایی خواستار فرستادن سربازان بیشتر بین‌المللی به افغانستان شده اند تا ماموریت آموزشی «حمایت قاطع» را که از سال ۲۰۱۴ به این سو جریان دارد، تقویت کنند.

1400 تن از پرسونل نظامی وزارت دفاع برکنار شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد