-درصد-افسران-وزارت-داخله،-فارغ-صنف-دوازده-اند

وزارت امور داخله در فراغت ۳۶ تن از افسران عالی رتبه بیان کرده که ۶۵ درصد افسران این وزارت فارغ صنف دوازده بوده و باید دوره‌های لیسانس، ماستر و دوکترا را سپری نمایند.

به گزارش افغان نیوز: ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله امروز پنجشنبه(29 – سنبله) طی همایش فراغت اولین دوره کورس استراتژیک افسران عالی رتبه، پیرامون انکشاف مدیریت و رهبری گفت: حدود 65 درصد افسران این وزارت فارغ از صنف دوازده می باشند و برای بالابردن آگاهی و دانش شان، دوره های لسانس،ماستر و دکتورا را سپری نمایند.

آقای برمک افزود، برای آوردن اصلاحات در ارگان های امنیتی و سیاسی لازم است تغیر در افکار و دانش افسران عالیرتبه دولتی ایجاد گردد.

تمام منصوبین وزارت داخله، امنیت و دفاع کشور باید دانش سیاسی داشته و یک سیاستمدار خوب باشند.

وی گفت، هیچ کدام از افسران عالی رتبه کشور از طرح پیشنهادی رییس جمهور کشور در مورد تقاعد‌ منصوبین نگران نباشند و این طرح یک روند سنجید شده است که رییس جمهور با در نظر داشت بدیل سازی افسران متقاعد، این روند را به تدریج تطبیق خواهد کرد.

وزارت داخله کشور با ایجاد یک نهاد آموزشی و تربیوی افسران عالیرتبه کشور، حدود 36 تن از افسران را بعد از آموزش سه ماهه از کورس

از سوی هم امین الله کریم، معیین اداری وزارت داخله گفته است که درجه و رتبه افسران و سربازان ملی، امنیتی و دفاعی کشور باید به اساس آگاهی، دانش و توانایی آنها بالا برده شود نه به اساس واسط و قدرت سیاسی.

اقای کریم افزود، حدود 65 درصد از افسران عالیرتبه وزارت داخله دارای سند دوازده می باشد که بخاطر بالا رفتن ظرفیت و دانش افسران، دانشکده های شبانه در سه مرحله افتتاح خواهد گردید.

قابل ذکر است که نهاد تحصیلات عالی برای تقویت مهارت ها و دانش افسران عالیرتبه کشور، از سوی ریاست استاف کالج وزارت داخله کشور ایجاد گردیده است.

این درحالی است که شمار زیادی از منصوبین وزارت داخله، دفاع و امنیت ملی کشور طی سه دهه گذشته تا اکنون از دانش، آگاهی و سویه تحصیلی عالی برخوردار نبوده و وزارت داخله در نظر دارد که با ایجاد نهادهای آموزشی دوره های کوتاه مدت، دانش و آگاهی پولیس ملی و افسران عالی رتبه را با لا ببرد.

65 درصد افسران وزارت داخله، فارغ صنف دوازده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد