-درصد-بازگشت‌کنندگان-از-پاکستان-کودکان-هستند

سازمان صحی جهان می‌گوید که ۶۲ درصد از مهاجران و پناهجویانی که از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند، کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان صحی جهان با نشر ششمین گزارش خود در مورد وضعیت مهاجران بازگشت‌کننده افغانستان از پاکستان گفته است که از ماه سپتامبر تا ۱۶ دسامبر سال جاری میلادی، ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر وارد کشور شده‌اند.
طبق این گزارش، ۴۸ درصد از بازگشت‌کنندگان زن و۶۲ درصد کودک و نوجوان همچنانان ۲۴ درصد دیگر شان کودکان زیر پنج سال هستند.
سازمان صحی جهان گفته است که همراه با نهادهای همکارش از اول نوامبر تا ۱۹ دسامبر به ۱۶۷ هزار و ۷۹۷ نفر خدمات صحی اولیه و ثانویه و خدمات در زمینه‌ سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی و سلامت مادران و نوزادان ارائه کرده اند.
به گفته این سازمان، برای رسیدگی به بازگشت‌کنندگان از پاکستان برای یک دوره‌ زمانی شش ماه، ۱۰ میلیون دالر کمک درخواست کرده که تا اکنون تنها ۵۰۰ هزار دالر آن تامین شده است.
سازمان صحی جهان در ششمین گزارش خود گفته است که زمستان سخت و شرایط چالش برانگیز، بازگشت‌کنندگان، به ویژه زنان، کودکان و سالمندان را در معرض آسیب‌پذیری بیشتر قرار داده است.
این در حالی است که پاکستان با پایان مهلت یک ماهه، از اول ماه نوامبر روند بازداشت و اخراج مهاجران بدون اسناد افغانستان را آغاز کرده است.
طبق آمار رسانه‌های دولتی پاکستان از اول نوامبر تا کنون 448 هزار و 670 نفر از این کشور اخراج و به افغانستان بازگشت داده‌شده اند.

62 درصد بازگشت‌کنندگان از پاکستان کودکان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد