روابط-میان-کابل-و-تهران-در-بهترین-حالت-قرار-دارد

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا در سفرش به ایران گفته است که «تعلقات» حکومت سرپرست با جمهوری اسلامی ایران در «بهترین حالت» قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه پیامی تصویری از دیدار امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با کارمندان سفارت افغانستان در تهران منتشر کرده و آقای متقی این اظهارات با کارکنان سفارت کشور در تهران مطرح کرده است.

آقای متقی با بیان این روابط میان کابل و تهران در بهترین سطح خود قرار دارد، گفته است که سفارت‌ و قنسولگری‌های ایران در افغانستان فعالیت دارند و سفارت و قنسولگری‌های ا.ا هم در تهران، مشهد و زاهدان فعال‌‌ اند.

سرپرست وزارت خارجه‌ افزوده است که حکومت سرپرست با ایران روابط تجارتی، ترانزیتی و فرهنگی نیز دارد و کار روی برخی از پروژه‌ها برای توسعه روابط جریان دارد.

آقای متقی ابراز امیدواری کرده است که توافق‌های که میان کابل و تهران در سفر چندی پیش ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا صورت گرفته نیز کارهای اجرایی آن آغاز شود.

متقی گفته که ارائه خدمات برای هزارن تن در روز از سوی سفارت افغانستان در تهران قابل افتحار و دست آورد بزرگی است.

به گفته او؛ کار و ارائه خدمات سفارت افغانستان در تهران حاصل مبارزات ا.ا است و نباید مردم افغانستان از هر قوم و زبان  که است، خود را بیگانه احساس نماید.

مقتی سفارت افغانستان در تهران را خانه مردم افغانستان عنوان کرده وگفته است که حتی باید برای مخالفان نظام کنونی نیز ارائه خدمات صورت گیرد زیرا؛ «تمیز رنگ برای ما» حرام است.

روابط میان کابل و تهران در بهترین حالت قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد