-مرکز-جدید-رای-دهی-در-بامیان-ایجاد-شد

مسوول دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در بامیان گفت: ۱۷۵ مرکز جدید رای دهی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده که از آن جمله ۳۲ مرکز آن مربوط ولایت بامیان می باشد.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات از برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها از طریق تذکره ای ورقی در افغانستان خبر میدهند.

علی شاه مصباح، مسوول دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در بامیان می گوید کارت های انتخاباتی که در سال های گذشته توزیع شده بود، باطل اعلان می شود و انتخابات پیشرو از طریق تذکره های ورقی برگزار خواهد شد.

آقای مصباح گفت که در سطح افغانستان به جز از 32 ولسوالی کشور، بررسی برای افزایش مراکز رایدهی صورت گرفته که 175 مرکز در نقاط مختلف افغانستان اضافه شده که از آن جمله 32 مرکز جدید رایدهی در ولایت بامیان اضافه شده است.

در سال های گذشته در ولایت بامیان 188 مرکز رای دهی فعال بود و اکنون 238 مرکز رایدهی موجود است که باشندگان بامیان در انتخابات پیشرو میتوانند در این مراکز مراجعه کنند.

فعالین رسانه ای و مدنی ولایت بامیان از افزایش مراکز رایدهی استقبال کرده، می گویند که بامیان یک ولایت کوهستانی و راه های آن صب العبور می باشد و بعضی از باشندگان به مراکز رایدهی رسیدگی نمتوانند. نجیب الله رها یکی از فعالین رسانه ای می گوید که باید مراکز بیشتر در این ولایت افزوده شود، تا زنان و مردان کهن سال نیز بتوانند در انتخابات آینده شرکت کنند.

قرار است که انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها در 16 سرطان سال 1397 خورشیدی در تمام نقاط افغانستان برگزار شود. اما اعتماد شماری از شهروندان افغانستان نسبت به کمیسیون های انتخاباتی کم شده است. راضیه اقبالزاده عضو یکی از احزاب سیاسی در بامیان می گوید که برگزاری انتخابات به شکل شفاف و در وقت معین آن، سب جلب توجه دوباره مردم نسبت به پروسه انتخابات خواهد شد.

گفتنی است که انتخابات سال آینده از طریق تذکره های ورقی برگزار می شود و اداره ثبت و احوال نفوس افغانستان با همکاری کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم دارد که بیش از 10 میلیون تذکره های ورقی را برای افراد که تذکره ندارند، توزیع نمایند.

شهروندان ولایت بامیان در گذشته در پروسه های انتخابات خیلی نقاش اساسی داشتند و اکثر آنان در پای صندوق های رای دهی رفته و کاندیدای مورد نظر شان را انتخاب کردند.

32 مرکز جدید رای دهی در بامیان ایجاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد