شورای-ولایتی-بامیان؛-حکومت-را-به-انحصارگرایی-متهم-کردند

احزاب سیاسی و نمایندگان شورای ولایتی بامیان طی یک همایش مردمی، روز سه شنبه حکومت را به تبعیض سیستماتیک، انحصارگرایی و دسیسه سازی علیه شخصیت های ملی متهم نمودند.

به گزارش افغان نیوز: آنان در این همایش حذف مناطق مرکزی و به ویژه بامیان را از لیست بند های آب‌گردان  یک عمل تبعیض آمیز از سوی رییس جمهور دانستند و از حکومت خواهان انکشاف متوازن در سطح کشور شدند.

محمد رحیم علی‌یار مسوول حزب وحدت اسلامی مردم افعانستان در زون مرکزی کشور گفت که رئیس جمهور غنی باید تمام باشنده های افغانستان را به یک نظر بیبند و اصل برابری، عدالت و انکشاف متوازن را رعایت نماید.

 وی همچنان در این گردهمایی گفت که دولت به دنبال پرونده سازی علیه سران و بزرگان سیاسی بوده که برعلیه استاد محقق، عطا محمد نور و جنرال دوستم پرونده سازی می‌کنند.

اعتراض کننده گان، طی قطعنامه 4 ماده ی از رئیس جمهور غنی خواهان تجدید نظر در مورد حذف مناطق مرکزی از لیست بند های آب گردان کشور شدند و آنان می گویند در صورتیکه تبعیض سیستماتیک و انحصارگرائی در کشور ادامه داشته باشد، باشنده های مناطق مرکزی دست از اعتراضات مدنی بر نمی دارند.

رئیس جمهور غنی در حدود 20 روز پیش، نام ولایات بامیان، دایکندی، غور و بادغیس را از لیست بند های آب گردان حذف نموده بود که با واکنش تند باشنده های مناطق مرکزی روبرو شده است.

شورای ولایتی بامیان؛ حکومت را به انحصارگرایی متهم کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد