آذربایجان-به-هدف-مبارزه-با-ویروس-کرونا-برای-کشور-جهان-کمک-مالی-کرد

آذربایجان به هدف مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان برای ۳۰ کشور کمک مالی کرده، همچنان ده میلیون دالر به سازمان بهداشت جهانی همکاری کرده است.

به گزارش افغان نیوز: الهام علیوف، رئیس جمهور آذربایجان در تماس تلفونی با آنتونیو گوترس، دبیر کل سازمان ملل از تلاش های سازمان ملل برای مهار کرونا ویروس تشکر کرد.

رئیس جمهور آذربایجان همچنان یادآور شد که کشورش مبلغ 10 میلیون دالر به سازمان بهداشت جهانی اهدا کرده و کمکهای بشردوستانه و مالی برای بیش از 30 کشور در خصوص مبارزه با کرونا فراهم کرده است.

الهام علیوف به نیابت از کشورهای عضو و به عنوان رئیس جنبش غیرهمسو  NAMاز دبیر کل  سازمان ملل بخاطر پاسخ سریع به درخواست تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با برگزاری جلسه ویژه در خصوص ویروس کرونا، ابراز سپاس کرده و تاکید کرد که بیش از 130 کشور عضو سازمان ملل، ازاین اقدام حمایت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که رهبری دبیر کل در برگزاری جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در امر مبارزه با ویروس کرونا، از اهمیت حیاتی برخوردار است.

الهام علیوف بر آمادگی آذربایجان در همکاری با حل مسائل تخنیکی و لوجیستیکی مربوط به این جلسه ویژه، تاکید دوباره کرد.

آنتونیو گوترس، دبیر کل سازمان ملل نیز از الهام علیوف بخاطر تماس تلفونی ابراز قدردانی نمود.

دبیر کل با ابراز حمایت از پیشنهاد جلسه ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مبارزه با ویروس کرونا گفت که  سازمان ملل آماده است تا با آذربایجان برای حل مسائل تخنیکی و لوجیستکی، کار کند.

الهام علیوف و آنتونیو گوترش ابراز اطمینان کردند که جلسه ویژه گام مهمی در مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود.

آذربایجان به هدف مبارزه با ویروس کرونا برای 30 کشور جهان کمک مالی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد