آذربایجانی-ها-علیه-تحرکات-ارمنستان؛-در-مقابل-مقر-سازمان-ملل-اعتراض-کردند

آذربایجانی های مقیم سویتزرلند، برای پایان یافتن تحرکات ارمنستان در مقابل مقر سازمان ملل در شهر جنوا دست به اعتراض زدند.

به گزارش افغان نیوز: شورای هماهنگی آذربایجانی های مقیم سویتزرلند و مرکز فرهنگی آذربایجانی های سویتزرلند، تظاهراتی در مقابل مقر سازمان ملل در جنوا در اعتراض به تحریکات نظامی ارمنستان در منطقه تووز آذربایجان، راه اندازی کردند.

کمیته کار با دیسپورای آذربایجان گفت که اعضای این نهاد و نمایندگان نهادهای ترکی در این تظاهرات اشتراک کردند.

اکبر گنجه، هماهنگ کننده شورای هماهنگی آذربایجانی های مقیم سویتزرلند، مراد شاهین، رئیس اتحادیه بین المللی دموکراتهای سویتزرلند، اندر دمیرتاش، رئیس اتحادیه بین المللی حقوق بشر و توسعه از جمله سران آذربایجانی در این اعتراض هستند.

این افراد تاکید کردند که آذربایجان در تمام محاکم جهانی ثابت خواهد کرد که منطقه قرباغ و تووز جز خاک آذربایجان است و ارمنستان آنرا اشغال کرده است.

آنها از سازمان ملل خواستند تا هیاتی به منظور تحقیق در رابطه با تحریکات ارمنستان تنظیم کرده و جامعه جهانی اقداماتی علیه این حملات انجام دهد.

شعارهایی مانند "عدالت برای آذربایجان"، "ناگورنو قره باغ به آذربایجان تعلق دارد" و "اشغال ارمنستان را متوقف کنید" در این تظاهرات استفاده شد.

قابل ذکر است که در جریان چند روز گذشته ارمنستان حملات نظامی را در خاک آذربایجان انجام داده که در نتیجه، منجر به درگیری دو کشور شده است

آذربایجانی ها علیه تحرکات ارمنستان؛ در مقابل مقر سازمان ملل اعتراض کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد