چهارچوب-مذاکرات-ناگورنو-قره-باغ-تغییر-نمی-کند

در کنار تنش های جاری میان ارمنستان و آذربایجان در مناطق مرزی، دو کشور در تلاش هستند که این مشکل را از طریق گفتگو حل نمایند، ارمنستان در تلاش است تا چهارچوب تازه یی برای مذاکرات ساخته شود، اما آذربایجان بر چهارچوب که از قبل برای مذاکرات تعیین شده پافشاری دارد.

به گزارش افغان نیوز: لیلا عبدلایوا، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان گفت با وجود تلاشهای نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، چهارچوب مذاکرات برای ناگورنو قره باغ اشغالی، تغییر نخواهد کرد.

عبدلایوا تاکید کرده است که دولت ارمنستان میخواهد پروسه مذاکرات را متوقف کند و سخنان پیشین پاشینیان و بیانیه های وی نشان میدهد که ارمنستان مخالف پروسه مذاکرات می باشد و به همین دلیل خواهان تغیر چهارچوب مذاکرات شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان افزود که این غیرقابل قبول است، ارمنستان به عنوان یک اشغالگر و متجاوز، شرایط مذاکرات را مطرح کند.

منطقه ناگورنو قره باغ مربوط خاک آذربایجان، تحت حاکمیت باکو است، اما ارمنستان تلاش میکند تا این منطقه را خود مختار اعلام نماید.

وزارت خارجه آذربایجان از روسای گروه مینسک OSCE خواسته است تا در مورد تلاش پاشینیان برای اخلال در پروسه مذاکرات، ابراز نظر کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آذرباجیان همچنان به تحرکات نظامی اخیر نیروهای مسلح ارمنستان در مرز آذربایجان – ارمنستان در 12 جولای که افراد ملکی و اماکن عمومی را در منطقه تووز آذربایجان، هدف قرار داده بود و باعث کشته شدن یک شهروند 76 ساله  آذربایجان از روستای آغدام شد، اشاره کرد و این حملات را یکی دیگر از دلایلی دانست که ارمنستان خواهان مذاکرات نیست.

چهارچوب مذاکرات ناگورنو قره باغ تغییر نمی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد