ارمنستان-در-خاک-اشغالی-آذربایجان-اسکان-میسازد

وزارت خارجه آذربایجان گفته است که ارمنستان در مناطق اشغالی این کشور در مغایرت با قوانین بین المللی به ساخت و ساز مسکن آغار کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه آذربایجان و Azercosmos OJSC بیانیه مشترک ارائه کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان آمده است که فعالیت های غیرقانونی ارمنستان در خاک آذربایجان ادامه دارد و سیاست ساخت مسکن یکی از این فعالیت ها می باشد.

از مناطق اشغال شده دولت آذربایجان توسط ستلایت نظارت میکند که تصاویر ماهواره یی ساخت و ساز مسکن را در این مناطق نشان میدهد.

ساخت و ساز مسکن در مناطق کالباجار از اواخر سال ۲۰۱۹میلادی آغاز شده، اکنون ۱۵ باب خانه ساخته شده است.

در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان ذکر شده است که سرعت و پیشرفت ساخت و ساز نشان میدهد که آنها به این کار ادامه خواهند داد بنابر این در جنوری ۲۰۲۰، شش خانه ساخته شده بود، در مارچ ۱۰ باب ساختمان، در اپریل ۱۴ باب و در آگوست خانه های نشیمن به ۱۵باب رسیده است.

در این بیانیه افزوده شده است:"همانطور که از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای مشاهده می شود، ساخت مکان های جدید در مناطق اشغالی آذربایجان ثابت می کند که ارمنستان با نقض قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله کنوانسیون جنوا در سال 1949 و پروتکل های اضافی آنها همچنان به طور غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهد".

      این فعالیت غیرقانونی با هدف ادامه و تقویت اشغال ناگورنو قره باغ و مناطق اطراف آذربایجان، الحاق سرزمین های این کشور و جلوگیری از بازگشت آوارگان         آذربایجانی به خانه ها و املاک شان است.

ارمنستان در خاک اشغالی آذربایجان اسکان میسازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد