آغاز-نشست-مسکو؛-ابراز-تأسف-روسیه-از-عدم-اشتراک-امریکا

نشست مسکو در مورد افغانستان با اشتراک نمایندگان طالبان و ده کشور دیگر آغاز شد و وزیر خارجه روسیه از عدم حضور امریکا در این نشست ابراز تأسف کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست مشورتی مسکو در مورد افغانستان امروز( چهار شنبه، 28 میزان) آغاز شد و در آن ده کشور از جمله روسیه، چین، ایران، هند و پاکستان اشتراک کردند.

سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که در این نشست صحبت می‌کرد، از عدم اشتراک مقام‌های امریکایی دراین نشست ابراز تأسف کرد.

نشست امروز بر وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی در این کشور متمرکز خواهد بود.

وزارت خارجه‌ی روسیه روز گذشته گفته بود که دولت‌های روسیه، چین و پاکستان مایل به ارایه‌ی کمک به افغانستان اند اما؛ مسکو هنوز آماده‌ی به رسمیت‌شناختن طالبان نیست.

او گفته بود «به رسمیت شناختن رسمی طالبان در حال حاضر مورد بحث نیست. ما با آن‌ها در تماس هستیم. به آن‌ها می‌گوییم به وعده‌هایی که هنگام به قدرت رسیدن داده‌اند، عمل کنند».

پیش از این ذبیح الله مجاهد، سخنگو طالبان به یک رسانه روسی گفته بود که قرار است طالبان در نشست مسکو از کشورهای جهان درخواست کمک اقتصادی و سیاسی کنند.

اوبه رادیو آزادی گفته است: « هیات امارت اسلامی که به مسکو می‌رود، روی به رسمیت شناختن حکومت گفتگو می‌کند. همچنان در مورد نگرانی برخی از کشورهای منطقه و رفع این نگرانی‌ها گفتگو خواهد شد».

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه چندی پیش گفته بود که برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی از خاک افغانستان به کشورهای مشترک‌المنافع، نظارت خود را بیشتر می‌کند.

در هیمن راسستا پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه دو روز پیش رزمایش نظامی در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان برای شش روز برگزار کرد.

آغاز نشست مسکو؛ ابراز تأسف روسیه از عدم اشتراک امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد