نشست-مسکو؛-حنفی-خواستار-به-رسمیت-شناختن-طالبان-شد

عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس‌الوزرای طالبان در نشست مسکو گفته است که جهان باید طالبان را به رسمیت بشناسد؛ چون آنان در پی تعامل با جهان هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ معاون رییس الوزرای طالبان در نشست مسکو د روسیه گفته است که انزوای افغانستان به نفع هیچ جهتی نیست و جامعه بین‌المللی باید حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد.

معاون رییس الوزرا افزود که طالبان حاضرند روی تمام نگرانی‌های جامعه‌ جهانی به وضاحت، شفافیت و صراحت گفتگو کنند.

او تصریح کرد که خواهان روابطی با کشورها همسایه، منطقه و جهان است که بر احترام متقابل به حاکمیت ملی استوار باشد. او گفته که تحولات اخیر، انقلابی گونه بود و به مردم اطمینان داده می‌شود که اصلاحات در ساختار سیاسی کشور ادامه دارد و این اصلاحات زمان‌گیر است.

حنفی بیان کرده است: «پروسه اصلاحات سیاسی در نظام سیاسی زمان‌گیر است اما؛ عزم و اراده‌ جدی در رهبری ما وجود دارد که خدمات معیاری و سریع به مردم ارائه کند».

آقای حنفی در مورد کابینه طالبان گفته است که هرچند تحول اخیر انقلاب گونه بود اما؛ رهبری طالبان تلاش کرده است تا تمام اقوام و اقشار جامعه‌ افغانستان در حکومت جدید حضور داشته باشند.

حنفی تاکید کرده است که فساد تمام ساختار سیاسی رژیم غنی را در برگرفته بود و با وجود وعده‌های زیبا در مجامع بین‌المللی تا آخرین لحظه رژیم محمد اشرف غنی، رییس جمهوری فراری افغانستان، هیچ پیشرفتی در عرصه مبارزه با فساد اداری صورت نگرفته بود.

معاون رییس الوزرا افزوده که رهبران سیاسی دولت پیشین از فرصت‌ها برای زراندوزی استفاده کردند و طالبان حکومتی را به ارث بردند که قرض‌دار همسایه‌ها بود.

حنفی از امریکا خواسته است که ذخایر ارزی افغانستان در بانک‌های این کشور را آزاد کند و مردم نباید بهای تفاوت نظر سیاسی را بپردازند.

این در حالی است که نشست مسکو با حضور طالبان و 10 کشور روز گذشته برگزار شد و امریکا در آن شرکت نکرده بود. وزیر خارجه روسیه روز گذشته از عدم حضور امریکا در نشست مسکو ابراز تاسف کرد.

نشست مسکو؛ حنفی خواستار به رسمیت شناختن طالبان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد