آمار-قربانیان-زلزله-در-افغانستان-نزدیک-به-هزار-تن-رسید

گزارش‌ها می‌رسانند که آمار قربانیان زلزله در ولایت‌های خوست و پکتیکا به ۹۲۰ و زخمیان به بیشتر از ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دولت در امور رسیدگی حوادث طبیعی حکومت طالبان می‌گوید که در اثر زلزله در ولایت پکتیکا، خوست و ننگرهار تا کنون دست‌کم، ۹۲۰ نفر جان باخته و ۶۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

مولوی شرف‌الدین مسلم، معین این وزارت به خبرنگاران گفت که ولسوالی‌های برمل، زیروک، نکی و گیان در ولایت پکتیکا، ولسوالی اسپیرۀ ولایت خوست و ولسوالی اچین ولایت ننگرهار بیشترین آسیب ناشی از این زلزله را متحمل شده اند.

مقام‌های طالبان گفته اند که این زمین‌لرزه حوالی ساعت ۱:۲۵ دقیقۀ صبح روز چهارشنبه ۲۲ جون (اول سرطان)  به وقت محل رخ داد که در اثر آن، ده‌ها خانه در این ولایات نیز به گونۀ کامل تخریب شده اند.

ملا محمد حسن آخند، رییس الوزراء امارت اسلامی طالبان به منظور رسیدگی به آسیب دید‌گان زلزله مرگبار در شرق افغانستان، نشست اضطراری برگزار کرده است.

در همین حال، عرفان‌الله شرف‌زوی، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی از ارسال کمک‌های فوری این نهاد به زلزله‌زدگان باشندگان ولسوالی‌های گیان ولایت پکتیکا و سپیری ولایت خوست خبر می‌دهد.

این درحالی است که ساعت ۱:۳۰ شب‌ چهارشنبه، ۱ سرطان، زلزله‌ای با شدت ۶٫۱ درجه ریشتر افغانستان را تکان داد که مرکز آن ولایت خوست گفته شده است.

آمار قربانیان زلزله در افغانستان نزدیک به هزار تن رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد