رییس-الوزرای-طالبان-نشست-اضطراری-برگزار-کرد

رییس الوزراء امارت اسلامی طالبان به منظور رسیدگی به آسیب دید‌گان زلزله مرگبار در شرق افغانستان، نشست اضطراری برگزار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در رشته تویت‌های گفته که به هدف کمک‌رسانی به آسیب دیده‌گان زلزله در برخی از ولایت‌های کشور، صبح امروز (چهارشنبه) یک نشست فوری کابینه به رهبری ملا محمد حسن اخند، رییس‌الوزرا برگزار شده است. 

ملا محمد حسن آخند، رییس الوزراء امارت اسلامی در این نشست اضطراری در پیوند به زلزله مرگبار در شرق افغانستان به نهادهای ذیربط هدایت داده است تا تیم های کمک را به ساحات آسیب دیده بفرستند.

در این نشست هم‌چنان برای کمک نقدی به خانواده های جان باختگان و تداوی زخمیان تدابیری روی دست گرفته شده است و به نهادها دستور داده شده تا از ترانسپورت هوایی و زمینی برای رساندن مواد غذایی، البسه، دوا و سایر مواد ضروری استفاده کنند.

‏ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا نیز ضمن ابراز تأسف از وقوع زلزله، خواستار رسیدگی فوری به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این رویداد شد.

در همین حال، عرفان‌الله شرف‌زوی، سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی از ارسال کمک‌های فوری این نهاد به زلزله‌زدگان باشندگان ولسوالی‌های گیان ولایت پکتیکا و سپیری ولایت خوست خبر می‌دهد.

این درحالی است که ساعت ۱:۳۰ شب‌ چهارشنبه، ۱ سرطان، زلزله‌ای با شدت ۶٫۱ درجه ریشتر افغانستان را تکان داد که مرکز آن ولایت خوست گفته شده است.

منابع می‌گویند که بر اثر وقوع زلزله‌ی شدید در ولایت‌های خوست و پکتیکا، بیش از ۲۲۵ نفر کُشته و نزدیک به ۳۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

رییس الوزرای طالبان نشست اضطراری برگزار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد