آمریکا-برای-دستگیری-پسر-بن‌-لادن-جایزه-تعیین-کرد

ایالات متحده جایزه‌ای به ارزش یک میلیون دالر برای دریافت اطلاعات درباره حمزه پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده تعیین کرده است.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از بی بی سی؛ مقام‌های امریکایی می‌گویند حمزه بن لادن در حال تبدیل شدن به یکی از رهبران اصلی گروه‌های افراط‌گرا است.

گفته شده حمزه بن لادن در جایی در مرز افغانستان و پاکستان است.

در سال‌های اخیر او پیام‌های صوتی و تصویری منتشر کرده و از هواداران خود خواسته است تا به اهداف امریکا و متحدان غربی‌اش برای انتقام گرفتن کشتن پدرش حمله کنند.

اسامه بن لادن در سال 2011 در حمله کماندوهای امریکایی به خانه‌اش در ابیت آباد پاکستان کشته شد.

خبر کشته شدن او را باراک اوباما در دوم می 2011 اعلام کرد. اسامه بن لادن حمله سال 2001 به امریکا را که منجر به مرگ 3 هزار نفر شد تائید کرده بود.

درباره حمزه بن لادن چه می‌دانیم؟

گفته شده حمزه بن لادن سی سال دارد و امریکا در سال 2017 او را که کوچکترین پسر اسامه بن لادن است، در فهرست سیاه مقابله با تروریسم قرار داد.

حمزه با دختر محمد عطا، رباینده یکی از هواپیماهایی که در حملات سال 2001 استفاده شد ازدواج کرده است.

نامه‌ها و اسنادی که از اسامه بن لادن در ابیت‌آباد به دست آمده نشان می‌دهد که او در حال آماده کردن پسر کوچکش برای جانشینی خود بوده است.

گفته شده حمزه بن لادن سال‌ها با مادرش در ایران بوده و ازدواج او هم در این کشور صورت گرفته است. اما گزارش‌های دیگری خاطرنشان می‌کنند که او در این سال‌ها در پاکستان، افغانستان و یا سوریه بوده است.

مایکل ایوانوف، دستیار وزارت امور خارجه امریکا در امور امنیت دیپلماتیک گفته است که به باور مقام‌های امریکایی حمزه بن لادن "در جایی در مرز افغانستان و پاکستان است، از ایران عبور می‌کند ولی می‌تواند جایی در آسیای مرکزی و جنوب آسیا باشد."

برخی منابع امریکایی در سال‌های اخیر مدعی شده‌اند که شماری از اعضای شبکه القاعده و اعضای خانواده اسامه بن لادن در ایران سکونت دارند.

وزارت امور خارجه ایران مارچ سال پیش حضور رهبران شبکه القاعده در این کشور را تکذیب کرد و گفت چند تن از اعضای خانواده اسامه بن لادن، بنیانگذار این شبکه را که پس از حمله امریکا به افغانستان وارد ایران شده بودند به خواست عربستان سعودی اخراج کرده است.

آمریکا برای دستگیری پسر بن‌ لادن جایزه تعیین کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد