۳۵۰-طالب-به-شمول-۱۲-فرمانده-این-گروه-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه عملیات نیروهای ارتش در جریان یک هفته گذشته، ۳۵۰ هراس‌افگن طالب به شمول ۱۲ فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه این وزارت آمده است که نیروهای هوایی ارتش در جریان یک هفته گذشته، با وجود برفباری های سنگین و بارندگی که پروازها را به مشکل مواجه کرده بود، به منظور تامین امنیت بهتر شهروندان عملیات بزرگی را برای نابودی هراس افگنان طالب راه اندازی کردند.

در خبرنامه آمده است که این عملیات در ولسوالی های سنگین ولایت هلمند، سنچارک ولایت سرپل، دشت قلعه ولایت تخار، قره باغ، ده یک اندر و واغظ ولایت غزنی، حصارک ولایت ننگرهار، زرمت ولایت پکتیا، شولگره ولایت بلخ، شاه ولیکوت ولایت کندهار و حومه شهر ترینکوت راه اندازی شده بود.

وزارت دفاع گفته است که در جریان این عملیات، ۳۵۰ هراس‌افگن طالب به شمول ۱۲ تن از فرماندهان این گروه به نام های ملا شفیق الله، ملا زنجیر، ملانور احمد، مشهور به خالد، عبدالله، ذاهدالله، یوسف، بدرالدین، ملا فیص الله، مولوی نعمت الله، مولوی مهدی، ملا نورالحق ولسوال سنچارک، ملا تیمورشاه ولسوال بلخاب کشته شده اند.

در خبرنامه آمده است که این فرماندهان طالبان در برنامه ریزی حملات انتحاری، ماین گذاری ها و حملات هجومی در مناطق شان نقش فعال داشته اند.

وزارت دفاع گفته است که در جریان یک هفته گذشته، ده ها سنگر، مخفیگاه و ذخیرگاه سلاح و تجهیزات نظامی طالبان نابود شده است.

این در حالی است که رییس جمهور غنی روز پنج‌شنبه در مراسم "نهم حوت" روز حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت:«دشوارترین لحظه در جنگ، لحظه‌ای است که صلح نزدیک می‌شود، هدایت من به نیروهای امنیتی این ‌است که برای دفع حمله‌های احتمالی بهترین نوع آماده‌گی را داشته باشند و نیز برای حمله‌های بهاری آماده‌گی بگیرند‌.

۳۵۰ طالب به شمول ۱۲ فرمانده این گروه کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد