آمریکا-نیروی-دیگر-به-افغانستان-اعزام-می‌کند

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در مورد تعداد نیروهایی که قرار است به افغانستان اعزام گردند، گفته است که به مراتب از ۳ هزار نیرو بیشتر اعزام می گردد.

به گزارش افغان نیوز: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا از جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرده و در مورد تعداد نیروهایی که قرار است به افغانستان اعزام گردند، اظهار داشته است که به مراتب از 3 هزار نیرو بیشتر اعزام می گردد.

پیش از این احتمال می رفت که آمریکا حدود ۳۵۰۰ نیروی دیگر به افغانستان اعزام کند اما وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که سه هزار سرباز دیگر امریکایی به افغانستان اعزام خواهند شد.

جیمز متیس وزیر دفاع امریکا گفته است که این سربازان تازه نفس به زودی به افغانستان اعزام خواهند شد.

آقای متیس که در محل وزارت دفاع در واشنگتن با جمعی از خبرنگاران صحبت می‌کرد بار دیگر تاکید کرد که گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه به شدت سرکوب خواهند شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا، ماه پیش استراتیژی جدید کشورش برای افغانستان را اعلام کرد و در این استراتیژی با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مخالفت کرد.

آقای ترامپ هنگام اعلام این استراتیژی  رقمی را برای افزایش نظامیان امریکایی در افغانستان اعلام نکرد. او گفته بود تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان براساس شرایط این کشور تعیین خواهد شد.

هم اکنون گفته می‌شود که بیش از 11 هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند که با 3 هزار سرباز دیگر، شمار سربازان امریکایی در افغانستان به 14 هزار نفر خواهد رسید.

در همین حال سازمان ناتو نیز اعلام کرده است که این سازمان تا یک ماه دیگر تصمیم خود درباره شمار سربازانی که قرار اند به افغانستان اعزام شوند را مشخص خواهد کرد.

آمریکا3000 نیروی دیگر به افغانستان اعزام می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد