ا-ا-برای-ما-مشکل-امنیتی-ایجاد-نکرده-است

علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است که ا.ا در تنها جایی که مشکل امنیتی ایجاد نکرده‌اند، ایران است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران این اظهارات را روز گذشته (چهارشنبه، 27 جدی) درنشستی زیر نام طرح «ملی اعتلا» که در دانشگاه آزاد آن کشور برگزار شده بود، مطرح کرده است.
آقای احمدیان در مورد انقلاب ایران گفته است که یکی از ویژگی‌های آن این است که «قدرت تفاهم» دارد و «انقلاب اسلامی با رویکرد همدلانه و قدرت تبیین توانست با گروه حماس که یک گروه اهل تسنن است به یک نقطه‌ی مشترک برسد، این رویکرد در خصوص نحوه‌ تعامل با دولت طالبان نیز برقرار است».
او افزوده است که به گواه بسیاری از کارشناسان و فعالان حکومت سرپرست افغانستان در تنها جایی که مشکل امنیتی ایجاد نکرده، ایران است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران این اطهارات را در حالی مطرح کرده که به تاز‌گی محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی این کشور گفته که ریشه حادثه کرمان ناشی از فعالیت گروه داعش در افغانستان است.
قالیباف، روز دوشنبه (18 جدی) در دیدار با رستم امام‌علی، رییس مجلس شورای ملی تاجیکستان افزوده که داعش در تلاش ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه افغانستان است.
با این حال، ایران با ا.ا روابط گسترده سیاسی و اقتصادی دارد. اخیرا ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در سفری به ایران چندین تفاهمنامه اقتصادی امضا کرد.

ا.ا برای ما مشکل امنیتی ایجاد نکرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد