چین-اعتماد‌نامه-سفیر-افغانستان-را-پذیرفت

وزارت خارجه ا.ا ناوقت روز گذشته اعلام کرد که رییس جمهور چین اعتمادنامه‌، سفیر حکومت سرپرست افغانستان را پذیرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ سخنگوی وزارت خارجه ا.ا روز گذشته (سه‌شنبه، 10 دلو) در ایکس خود گفته است، پذیرفته شدن اعتمادنامه سفیر ا.ا در چین یک گام مهم برای افغانستان است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی ا.ا گفته است که رییس جمهور چین اعتمادنامهٔ بلال کریمی به حیث سفیر «کبیر» و نماینده فوق‌العاده امارت اسلامی افغانستان برای چین را پذیرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه ا.ا افزوده است که شی جینگ پینک، رییس جمهور چین و وزیر خارجه آن کشور، دریافت اعتماده نامه سفیر امارت اسلامی در چین‌ را به آقای کریمی تبریک گفته است.

سخنگوی امارت اسلامی اقدام چین برای دریافت اعتمادنامۀ سفیر حکومت سرپرست افغانستان از سوی چین را به معنای آغاز تعامل رسمی آن کشور با ا.ا خوانده و گفته است که دیگر کشورها نیز باید این حقیقت را بپذیرند.

ذبیح الله مجاهد گفته است که امارت اسلامی با روسیه و کشورهای غربی هم روابط خوبی دارد و در تعامل است.

در واکنش به این رابطه، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا دریافت اعتمادنامه سفیر ا.ا از سوی رییس‌جمهور چین گفته است که هنوز موضع بیجینگ در قبال به رسمیت‌شناختن حکومت سرپرست افغانستان واضح نیست.

بلال کریمی، سال گذشته میلادی، از سوی حکومت ا.ا بحیث سفیر در جمهوری خلق چین معرفی شده بود. هرچند تاکنون هیچ کشوری به گونه‌ای رسمی حکومت کابل را به رسمیت نشاخته اما مقام‌های امارت اسلامی بارها یادآوری کرده اند که روابط دیپلوماتیک حکومت سرپرست با کشورهای منطقه و جهان به معنای برسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی این کشورها است.

 

 

 

چین اعتماد‌نامه سفیر افغانستان را پذیرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد