اتحاد-و-رویارویی-با-افراط‌گرایی-محور-سخنان-ترامپ-در-ریاض

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اولین سفر خارجی خود را پس از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا با مقصد ریاض، آغاز کرد و قرار است که در اجلاس کشورهای مسلمان جهان سخنان مهمی در رابطه با اتحاد و رویارویی با افراط‌گرایی بیان نماید.

به گزارش افغان نیوز به نقل از العربیه: وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود، تصاویری از استقبال ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در فرودگاه ملک خالد منتشر کرد.

ترامپ امروز شنبه 30 ثور، وارد فرودگاه ملک خالد ریاض شد. قرار است مراسم استقبال رسمی ساعاتی بعد در دیوان پادشاهی برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از ترک آمریکا و حرکت به سوی ریاض در تویتر خود نوشته بود: «از سفر خود به پادشاهی سعودی بسیار هیجان زده هستم».

وی در ادامه نوشت: «آماده‌ام تا سفر بزرگ خارجی خود را شروع کنم. برای حمایت از منافع آمریکا تلاش خواهم کرد».

سفر به عربستان سعودی اولین سفر خارجی ترامپ از زمان رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری است. این سفر تاریخی توصیف شده، به ویژه این‌که که باعث گرمی دوباره روابط آمریکا و عربستان سعودی خواهد شد، روابطی که در دوران دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، رو به سردی گذاشته بود.

ریاض میزبان 3 اجلاس در روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «اراده ما را به هم نزدیک می‌کند» خواهد بود.

اجلاس سعودی-آمریکا، اجلاس خلیج-آمریکا و اجلاس عربی-اسلامی-آمریکایی با حضور 50 کشور عرب و مسلمان جهان، که قرار است ترامپ سخنرانی مهمی خطاب به کشورهای اسلامی برای اتحاد و رویارویی با افراط‌گرایی در آن ایراد کند.

اتحاد و رویارویی با افراط‌گرایی محور سخنان ترامپ در ریاض

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد