اتمر-جامعه-جهانی-باید-بر-طالبان-فشار-وارد-کند

محمد حنیف اتمر نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری از جامعه‌ جهانی خواسته است که از راه های مختلف بالای طالبان فشار وارد کند تا جنگجویان این گروه دست از خشونت بردارند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر مطبوعاتی تیم حنیف اتمر" صلح و اعتدال" آمده است که آقای اتمر و مارکوس پوتزیل نماینده‌ خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان روز گذشته دیدار کرده است.

براساس اعلامیه؛ آقای اتمر و پوتزیل، پیرامون صلح، انتخابات و گسترش همکاری‌های افغانستان و آلمان بحث و تبادل نظر کرده اند.

در اعلامیه تذکر یافته که آقای اتمر ضمن قدردانی از همکاری‌های تخنیکی و سیاسی کشور آلمان در روند صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرده که تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد به دستیابی توافق برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی موثر خواهد بود.

آقای اتمر از جامعه‌ جهانی خواسته است تا آنان نیز از طریق مختلف بالای طالبان فشار وارد کنند تا این گروه از خشونت دست بردارند.

در ادامه این دیدار آقای مارکوس پوتزیل نیز آغاز مذاکرات بین الافغانی را گام مثبت و مهم شمرد و افزود: اگر طالبان نمی‌خواهند با رهبران حکومت افغانستان صحبت کنند، بهتر است به پروسه‌ آغاز شده‌ مذاکرات بین الافغانی ادامه دهند تا حضور افغانان در این پروسه مثمر باشد.

دو جانب، افزون بر مذاکرات بین الافغانی و تلاش های آقای خلیل‌زاد، روی تشکیل لویه جرگه نیز صحبت و تبادل نظر نمودند.

قابل ذکر است که در این دیدار هر دو جانب روی ارتباطات دوستانه و گسترش همکاری‌های مردم افغانستان و جرمنی نیز تاکید کردند.

این درحالی است که مقام‌های طالبان در قطر مدعی اند که نمایندگان این گروه و امریکا در دور پنجم گفتگوهای صلح، به توافقات ابتدایی دست یافته‌اند.

اتمر: جامعه جهانی باید بر طالبان فشار وارد کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد