ادامه-کمک‌های-امارات-متحده-عربی-به-زلزله‌زدگان-هرات

در ادامه کمک‌های بشردوستانه به قربانیان زمین‌لرزه هرات امارت متحده عربی نیز ۵۳ تن مواد امدادی به هرات فرستاده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امارات متحده عربی اعلام کرده است که طی چندین پرواز ۵۳ تن مواد کمکی ضروری  به زلزله زدگان هرات به منظور کمک بشردوستانه فرستاده است.

در بیانیه این وزارت آمده این مقدار کمک بشردوستانه شامل  بسته‌های غذایی و ۵۰۰ خیمه  برای آسیب دیدگان زلزله ه هرات بوده است.

مقا‌م‌ها ی وزارت خارجه امارات متحده عربی گفته است که این کشور پنج روز متاوتر  برای  ارایه کمک به زلزله زدگان هرات ادامه داده است.

وزارت خارجه این کشور افزوده است که پس از زلزله مرگبار هرات تا اکنون این کشور ۱۴۰  تن بسته‌های کمکی به زلزله زدگان هرات ارسال کرده است.

روز شنبه هفته‌ گذشته نیز زمین‌لرزه‌ی ۶.۳ ریشتری که مرکز آن در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ولسوالی زنده‌جان بود، تلفات و خسارات گسترده برجای گذاشت.

بر اساس آمار سازمان داکتران بدون مرز، در این زمین‌لرزه دو هزار و ۴۴۵ نفر کشته و دو هزار و ۴۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با این حال، مین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ درجه‌ ریشتر و پس‌لرزه‌ ۵.۴ ریشتری بار دیگر بامداد امروز (یک‌شنبه، 23 میزان) هرات را تکان داد و یک کشته و ۳۵ زخمی برجای گذاشت.

طبق اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری امریکا، این زمین‌لرزه ساعت ۸:۰۶ بامداد امروز در عمق ۶.۳ کیلومتری زمین رخ داده است. بر اساس اطلاعات این مرکز، در فاصله‌ ۲۰ دقیقه، زمین‌لرزه‌یدیگر با قدرت ۵.۴ درجه‌ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

مرکز این دو زمین‌لرزه ۳۰ کیلومتری مناطق شمال و شمال‌غربی هرات بوده و ولسوالی‌های زنده‌جان و کرخ و همچنین مناطق چهاربرجک و قره‌باغ لرزیده است.

سازمان صحی جهان پس از زمین‌لرزه‌های پی‌هم امروز گفته است که تا اکنون ۱۲۰ زخمی به شفاخانه‌ مرکزی هرات منتقل شده‌اند.

سازمان جهانی صحت گفته است که تیم‌های صحی‌اش در شفاخانه‌ی ولایتی هرات در حال رسیدگی به زخمیان این زمین‌لرزه‌ها هستند.

ادامه کمک‌های امارات متحده عربی به زلزله‌زدگان هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد