وضعیت-خاورمیانه-پیامد-شکست-اخلاقی-و-سیاسی-ما-است

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که وضعیت خاور میانه «نتیجه شکست جمعی سیاسی و اخلاقی» به دلیل عدم تمایل واقعی برای حل مشکل اسراییل و فلسطین است.

به گزارش افغان نیوز؛ جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این اظهارت را بادمداد امروز (دو‌شنبه، 15 عقرب) در یک سخنرانی مطرح کرده است.

او گفته است: «من فکر می‌کنم که ما اروپایی‌ها، تعهد اخلاقی و سیاسی داریم که نه تنها با ارائه کمک، بلکه تدوین یک راه‌حل بادوام {در این مساله} مشارکت کنیم».

بورل با اشاره به افزایش یهودی ستیزی در اروپا و تاکید بر اینکه احساسات یهودی ستیزانه و ضد مسلمانان کاملا غیرقابل قبول است، افزوده: «من فکر می‌کنم که ما سه مسوولیت داریم. ما باید بر موضع محکم و متعادلمان پای بفشریم و از وارد کردن این درگیری به اروپا به هر قیمتی اجتناب کنیم».

به گفته مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مسوولیت دوم یک راه حل بشردوستانه است.

او با بیان این‌که قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید مورد احترام قرار گیرد، گفته است: «توقف بشردوستانه جنگ» که با دسترسی به گروگان‌ها همراه باشد، می‌تواند «نخستن گام» باشد.

این در حالی است که با ادامه حملات هوایی اسراییل که به گفته مقام‌های صحی غزه منجر به کشته شدن نه هزار و ۷۷۰ فلسطینی شده است، بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، درخواست آتش‌بس کشورهای عربی را روز گذشته رد کرد.

وضعیت خاورمیانه پیامد شکست اخلاقی و سیاسی ما است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد