ادعای-پاکستان-شهروندان-افغانستان-در-حمله-بر-پایگاه-ارتش-دست-داشتند

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده که شهروندان افغانستان در حمله مرگبار به گارنیزیون ژوب ارتش این کشور در بلوچستان شمالی، دست داشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه د نیوز پاکستان روز گذشته (چهارشنبه، ۱۱ اسد) به نقل از ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داده است که سه «تروریست» کشته شده در حمله به نیروهای ارتش پاکستان، از اتباع افغانستان شناسایی شده‌اند.

زهرا بلوچ نگرانی شدید پاکستان را در مورد استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور ابراز کرده و گفته که افراد کشته در حمله به نیروهای ارتش پاکستان، باشندگان ولایت قندهار  بوده‌اند.

زهرا بلوچ افزوده که به سفارت افغانستان در اسلام‌آباد دستور داده است تا اجساد این افراد را تحویل بگیرد.

در حمله بر نیروهای ارتش پاکستان به تاریخ ۱۳ جولای سال روان میلادی انجام شد که در آن دست‌کم ۹ نیروی امنیتی این کشور کشته شدند.

به تازگی پس از انفجار اخیر در خیبرپختونخواه، نخست‌وزیر و برخی مقام‌های ارشد پاکستان از جمله وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش این کشور نیز گفته‌اند که گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان برای سازماندهی خود، استفاده می‌کنند.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی همواره تاکید می‌کنند که به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه هیچ کشوری، نمی‌دهند. 

 

 

ادعای پاکستان: شهروندان افغانستان در حمله بر پایگاه ارتش دست داشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد