مولانا-فضل‌الرحمن-خواستار-استراتژی-مشترک-با-افغانستان-شد

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در واکنش به حمله اخیر «باجور»، از امارت اسلامی خواسته تا برای توقف و جلوگیری هراس‌افگنی میان پاکستان و افغانستان یک «استراتژی مشترک» ایجاد شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مولانا فضل‌الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان روز گذشته (جمعه، ۱۳ اسد) در یک نشست خبری تاکید کرده که مردم از نتایج عملیات نظامی ارتش پاکستان در مناطق قبایلی راضی نیستند.

فضل‌الرحمن در این نشست با انتقاد از کارکرد‌ نهاد‌‌های دولتی این کشور در قبال مبارزه با تروریسم افزوده که آنان باید «برای یافتن راه‌حل با سیاستمداران گفتگو» کنند.

مولانا فضل‌الرحمن پس از ایجاد جرگه‌قومی در پشاور به دنبال حمله مرگ‌بار باجور از افزایش حملات تروریستی در آن کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار برخورد با عاملان این حمله شد.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان با تاکید بر بهبود روابط اسلام‌آباد و کابل جهت مبارزه با تروریسم در این کشور، از حکومت سرپرست خواسته تا در برابر عناصری که در حمله‌ها در خاک پاکستان دست دارند اقدام کند.

هفته پیش همایش جمعیت علمای اسلام پاکستان هدف حمله انتحاری قرار گرفت که منجر به کشته شدن بیش از ۶۳ تن و زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر شد.

با این همه، ادعا‌های مقام‌های اسلام‌آباد مبنی بر استفاده گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان علیه پاکستان، همواره از مقام‌های امارت اسلامی رد و بی‌اساس خوانده شده است.

مقام‌های امارت اسلامی تاکید دارند که به هیچ کسی اجازه ازستفاده از خاک افغانستان علیه کشور‌های دیگر دا نمی‌دهند.

 

 

مولانا فضل‌الرحمن خواستار استراتژی مشترک با افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد