اردوغان-به-اسرائیل-می‌رود

رییس جمهور ترکیه در دیدار با نمایندگان جوامع یهودی در امریکا گفته است که قصد دارد به اسرائیل سفر کند.

به گزارش افغان نیوز؛ رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که برای شرکت در نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل به نیویارک رفته این اظهارات را در دیدار با نمایندگان جوامع یهودی امریکا مطرح کرده است.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست به این خبرگزاری گفته است: رییس جمهور ترکیه در نشست با رهبران سازمان‌های یهودی امریکایی مدعی شده که یهودی‌ستیزی جنایت علیه بشریت است.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد، اردوغان در نیویارک با نمایندگان جوامع یهودی در امریکا دیداری پشت درهای بسته برگزار کرده و در این دیدار شماری از سران سازمان‌های یهودی در امریکا حضور داشتند.

این خبرگزاری جزئیات بیشتری از این دیدار و موضوعات مطرح شده در آن گزارش نکرده است.

ترکیه و اسرائیل سه‌شنبه گذشته از توافق برای عادی‌سازی روابط و تبادل سفیر میان دو طرف خبر دادند.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که کمتر از دوهفته از حمله اسرائیل به نوار غزه و کشته‌شدن ۴۹ فلسطینی و زخمی‌شدن ۳۶۰ نفر دیگر می‌گذشت.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در این باره آمده است که این توافق در گفتگوی تلفنی میان یائیر لاپید و اردوغان، رییس جمهور ترکیه حاصل شده است.
لاپید نیز گفته است که ازسرگیری روابط با ترکیه یک دارایی مهم برای ثبات منطقه‌ای و نوید اقتصادی بسیار مهم برای شهروندان ما است.

بااین‌حال برخی کارشناسان معتقدند که انقره از بحران‌های اقتصادی مختلف رنج می‌برد و اردوغان راه‌حل این مشکلات را بهبود روابط انقره – تل آویو می‌داند و او به همین خاطر سران اسرائیل را دعوت به بهبود و تقویت روابط با ترکیه می‌کند.

اردوغان به اسرائیل می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد