اسرائیل-و-جهاد-اسلامی-با-آتش‌بس-در-غزه-موافقت-کردند

دولت اسرائیل و گروه شبه‌نظامی جهاد اسلامی فلسطین به میانجیگری مصر با آتش‌بس در غزه موافقت کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده که دوطرف اواخر روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۶ اسد) بر روی آتش‌بس در نوار غزه موافقت کردند و امید برای پایان جنگی تمام عیار در نوار مرزی غزه افزایش یافته است.

نیروهای اسرائیلی در پایان هفته به اهداف فلسطینی حمله کرده و راکت‌هایی به سمت شهرهای آن پرتاب کردند که تا زمان اجرای آتش‌بس در ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت محلی، تا حد زیادی از شدت آن‌ها کاسته شد.

گروه جهاد اسلامی و سپس اسرائیل در بیانیه‌های جداگانه‌ای این خبر را اعلام و از مصر برای میانجی‌گری در آتش‌بس تشکر کردند.

این درگیری‌های سه‌روزه یادآور مقدمه‌‌ی جنگ‌های قبلی غزه بود.

مقام‌های جهاد اسلامی در غزه اعلام کردند که تاکنون ۴۴ فلسطینی که تقریبا نیمی از آن‌ها غیرنظامی و از جمله کودکان هستند، کشته شده‌اند. موشک‌های فلسطین بیشتر مناطق جنوبی اسرائیل را تهدید کرده و ساکنان شهرهایی از جمله تل آویو و عسقلان به پناهگاه‌ها فرستاده شدند.

دولت اسرائیل حملات پیش‌گیرانه‌ای را روز جمعه علیه حملاتی که پیش‌بینی می‌شد توسط جهاد اسلامی به منظور انتقام گرفتن از دستگیری بسام السعدی، یکی از رهبران این گروه در کرانه باختری صورت بگیرد، آغاز کرد.

جهاد اسلامی در پاسخ، صدها موشک به‌سوی اسرائیل شلیک کرد. زیاد النخاله، رهبر این گروه در یک کنفرانس خبری در تهران، گفت که قاهره برای آزادی السعدی «تلاش خواهد کرد».

مقام‌های اسرائیلی و مصری تاکنون به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

در همین حال، جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا در بیانیه‌ای از آتش‌بس استقبال کرد و خواستار تحقیق درباره‌ی تلفات غیرنظامیان شد؛ چه تلفات ناشی از حملات اسرائیل، چه تلفات ناشی از موشک‌های جهاد اسلامی که براساس گزارش‌ها در داخل غزه سقوط کرده‌اند.

اسرائیل و جهاد اسلامی با آتش‌بس در غزه موافقت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد