ارگ-خبر-آزار-و-اذیت-جنسی-بیوه‌های-سربازان-افغان-را-تأیید-کرد

ریاست جمهوری افغانستان، می‌پذیرد که مشکلات به گونۀ "وحشتناک" در برخی ادارات دولتی وجود دارد، اما بر ایجاد اصلاحات تأکید می‌کند. ارگ خبر آزار جنسی بیوه های سربازان افغان را تصدیق و وزارت داخله آنرا رد می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان، گزارش سیگار را در مورد آزار و اذیت جنسی زنان سربازان افغان که در جریان جنگ کشته شده اند، تائید کرد.

آقای مرتضوی روز یکشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد این گزارش گفت"بلی مشکلات به صورت وحشتناک در برخی اداره‌های ما وجود دارد، شاید به زودی در رابطه وزارت معارف گزارشی از طریق "میک" نشر شود. این میراثی است که متاسفانه از گذشته مانده، ولی کار ما اینست که چطور با این پدیده مقابله کنیم و چگونه اصلاحات را به وجود بیاوریم".

آقای مرتضوی از شهروندان افغان، نهادهای مدنی و رسانه‌ها خواست تا برای کاهش این مشکلات، از اقدامات اصلاحی حکومت حمایت کنند.

اما وزارت امور داخلۀ افغانستان این گزارش را رد می‌کند و آنرا غیر واقعبینانه می‌خواند.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگویی وزارت امور داخلۀ أفغانستان گفته است که این گزارش غیر واقعبینانه و بی‌اساس است.

آقای دانش گفت "این گزارش را تائید نمی‌کنیم. بحثی که در مورد آزار و اذیت جنسی به خصوص برای خانم‌های نیروهای امنیتی افغان، خانواده‌های شهدا، بحث شده، کاملاً بی‌اساس است. خانواده‌های شهدای پولیس از یک عزت خاص برخوردار استند."

وزارت دفاع افغانستان هنوز در این خصوص چیزی بیان نکرده است.

اداره سرمفتش خاص ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در گزارشی نشر کرده است که بیوه‌های سربازان افغان که در جریان جنگ کشته شده اند، در بدل دریافت معاش تقاعد همسران شان از سوی مقامات مورد استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز از آزار و اذیت جنسی و خشونت‌ها علیه زنان و خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی افغان، اظهار نگرانی می‌کند.

بلال صدیقی، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا، گفت این کمیسیون از دولت افغانستان می‌خواهد تا از خانواده‌های بی‌بضاعت و خانواده‌هایی که نان آور خویش را در جریان جنگ از دست داده اند، حمایت کند.

این در حالیست که محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان همواره از حمایت حکومت خویش از بازماندگان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صحبت کرده است.

ارگ خبر آزار و اذیت جنسی بیوه‌های سربازان افغان را تأیید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد