از-تهدیدات-امنیتی-تا-ادامه-مراسم-عاشورا-درکابل

شماری از شهروندان کابل میگویند؛ با وجود تهدایدات امنیتی و هرگونه حملات هراس افگنان در محلات عزاداری ها، به مراسم شان ادامه داده و هیچ وقت جلو برگزاری این گونه مراسم گرفته نخواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: فرهاد، مسوول برگزاری مراسم عزاداری حسینیه قلعه‌ی فتح‌الله امروز شنبه‌‌(8 – میزان)درکابل، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار افغان نیوز گفت:  هیچ گروه تروریستی و هراس افگن نمی توانند که مانع برگزاری مراسم عزاداری های شهروندان کابل شوند و تا روزعاشورا به برگزاری مراسم عزاداری شان بدون کدام هراسی ادامه خواهند دادند.

آقای فرهاد افزود، از تمام شهروندان میخواهم که مراسم عزاداری شان را بدون کدام هراس برگزار نموده و هیچگونه ترس و هراس از گروه های تروریستی و دشمنان مردم کشور، نداشته باشند.

وی تاکید کرد، از نیروهای امنیتی میخواهیم که تدابیر امنیتی مساجد و تکیه خانه‌های مذهبی را خصوصا درماه محرم جدی گرفته و مانع حملات هراس افگنان و فساد پیشان مردم افغانستان شوند.

از سوی هم یکتن از نیروهای امنیتیء که نخواست نامش فاش شود طی این مصاحبه گفت:« جوان 21 ساله با لباس عزاداری که میخواست خودش را به حسینیه برساند، قبل از رسیدن به هدف شان، شناسایی شده و خودش را منفجر کرد».

وی افزود، دوتن از افرادیکه با گله گوسفندهای شان میخواست از سرک حسینیه عبور نماید در اثر سوء تفاهم نیروهای امنیتیی یک تن آنها کشته شده و یک تن دیگر آن بازداشت شده است.

وی علاوه نمود، فرد انتحاری تنها یک نفر بوده است که قبل از رسیدن به هدف شناسایی و خودش را منفجر کرده است که در نتیجۀ این حمله، 5 تن از افراد ملکی کشته و بیش از 15 تن دیگر زخم برداشته اند.

قابل ذکر است که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، حمله بر حسینیه قلعه‌ی فتح‌الله را تقبیح کرده و اظهار داشته است که مردم باید فریب هراس افگنان و تروریستان را نخورند، دشمنان مردم افغانستان میخواهند که از طریق حملات تروریستی شان به مسایل قومی و مذهبی شهروندان دامن  زده و وحدت و انسجام مردم را ازبین ببرند.

این درحالی است که یک روز قبل از حمله انتحاری بر حسینیه قلعه‌ی فتح‌الله، مهاجمان در اثر یک ماین چسپکی در محل عزاداری مردم در ساحه چنداول شهر کابل، جان 3 تن از نیروهای امنیتی را گرفته و بیش از 15 تن از افراد ملکی و بیگناه زخم برداشتند.

 

از تهدیدات امنیتی تا ادامه مراسم عاشورا درکابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد