استخدام-۱۰-هزار-نفر-در-فیس‌بوک-برای-ساخت-جهان-مجازی

شرکت فیس‌بوک برای کمک به ساخت متاورس (جهان مجازی) قصد دارد ۱۰ هزار نفر را در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده استخدام کند.

به گزارش افغان نیوز؛ متاورس جهان آنلاینی است که مردم در آن می‌توانند در یک فضای مجازی با هم بازی کنند، کار کنند و با هم در ارتباط باشند.

فیس‌بوک در بیانیه‌ای که در وبلاگ خود منتشر کرده آورده است که متاورس بالقوه می‌تواند فرصت‌هایی را در عرصه خلاقیت، اجتماعی و اقتصادی در دسترس کاربران قرار دهد و در گام اول اروپا به این مفهوم شکل خواهد داد.

به گفته فیس‌بوک، متاورس در پنج سال آینده موقعیت‌های شغلی جدیدی به خصوص برای «مهندسان بسیار متخصص» خواهد آفرید.

همچنان سرمایه‌گذاری در اروپا مزایای زیادی از جمله دسترسی به بازار بزرگی از مصرف‌کنندگان، دانشگاه‌های تراز اول و استعدادهای سطح بالا را به همراه خواهد داشت.

فیس‌بوک به تازگی ۵۰ میلیون دلار در اختیار گروه‌های غیرتجاری قرار داده است که «مسئولانه به ساخت متاورس کمک می‌کنند.» تحقق ایده متاورس واقعی ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد.

این درحالی است که درگیر پیامدهای چند رسوایی است و با موج درخواست‌ها برای تنظیم مقررات با هدف محدود کردن نفوذش روبه‌رو شده است.

تحقیقات داخلی فیس‌بوک نشان داده است که اینستاگرام، از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک، بر روی سلامت روانی نوجوانان تاثیر می‌گذارد. با وجود این، فیسبوک حاضر نشده یافته‌هایی را منتشر کند که نشان می‌دهند این شبکه فضای مسمومی برای بسیاری از نوجوانان ایجاد می‌کند.

استخدام ۱۰ هزار نفر در فیس‌بوک برای ساخت جهان مجازی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد