استقبال-عبدالله-از-تمدید-ماموریت-نظامی-آلمان

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که از تصمیم دولت و پارلمان آلمان در مورد تمدید مأموریت نیروهای این کشور برای ۱۰ ماه دیگر در افغانستان استقبال می‌‌کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی  در توییتی نوشت که این تصمیم را «مسوولانه و یک گام به جلو» برای حمایت از روند صلح و ثبات در افغانستان توصیف کرده است.

براساس توافق‌نامه دوحه، همه نیروهای امریکایی و متحدانش تا اول ماه می (۱۱ ثور) باید از افغانستان خارج شوند.

جو بایدن در نخستین نشست خبری خود پس از تصدی کرسی ریاست جمهوری اعلام کرد که خروج نیروهای امریکایی در مهلت‌ تعیین‌شده از افغانستان دشوار است.

پارلمان فدرال آلمان، روز (پنجشنبه، ۵ حمل ) با تصویب طرح جدید، به ارتش آلمان اجازه داد تا یک هزار و ۳۰۰ سرباز این کشور را در افغانستان به عنوان بخشی از مأموریت ناتو تا ۳۱ جنوری سال ۲۰۲۲ حفظ کند.

وزیر دفاع آلمان و مقامات دیگر این کشور می خواهند که در قدم اول در مورد تمدید ماموریت عساکر خود در افغانستان تصمیم بگیرند و در قدم دوم در مجلس بعدی وزرای دفاع ناتو وزیر دفاع این کشور پیشنهاد خواهد کرد که ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نه تنها تمدید گردد، بلکه باید تقویه هم شود.

مأموریت کنونی نظامیان آلمان در ۳۱ مارچ سال ۲۰۲۱ در افغانستان پایان می‌ یافت. آلمان اولین عضو ناتو است که مأموریت نظامی خود را در افغانستان تمدید می‌کند.

استقبال عبدالله از تمدید ماموریت نظامی آلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد