اسحاق‌زی-به-نمایندگی-از-افغانستان-در-سازمان-ملل-سخنرانی-‌می‌کند

سخنگوی سازمان ملل متحد گفته که قرار است غلام محمد اسحاقزی، به نمایندگی از افغانستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

به گزارش افغان نیوز؛ استفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل محتد به خبرگزاری فرانسه گفته است که غلام محمد اسحاقزی امروز( دوشنبه، 5 میزان) در نشست عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک به نمایندگی از افغانستان سخنرانی کند.

در اجندای سخنرانان مجمع عمومی سازمان ملل متحد نام افغانستان در جمع کشورهایست که نماینده‌ی آنها در بخش دوم نشست، امروز سخنرانی می‌کنند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفته که غلام محمد اسحاقزی پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، فهرست هیات افغانستان را برای اشتراک به منشی عمومی سازمان ملل فرستاده است.

اسحاقزی در حالی به نمایندگی از افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی ‌می‌کند پیش از این طالبان از سازمان ملل متحد خواسته بود که سهیل شاهین به عنوان نماینده دایمی افغانستان در مجمع عمومی این سازمان سخنرانی کند.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان این درخواست را هفته پیش یکروز پیش از آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آنتونیو گوترش منشی عمومی این سازمان فرستاده بود. سازمان ملل متحد تا هنوز رسماً به این نامه پاسخ نداده اما گفته که در مورد آن غور می‌کند.

اسحاق‌زی به نمایندگی از افغانستان در سازمان ملل سخنرانی ‌می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد