معاش-کارمندان-صحی-افغانستان-توسط-سازمان-ملل-پرداخت-می‌شود

گزارش‌ها می‌رسانند که قرار است معاش هزاران کارمند صحی در افغانستان توسط برنامه انکشافی سازمان ملل متحد پرداخت شود.

به گزارش افغان نیوز؛ واشنگتن پست می‌نویسد که قرار است معاشات هزاران کارمندان صحی در افغانستان توسط برنامه انکشافی ملل متحد یا UNDP پرداخته شود.

در این گزارش آمده که قرار است برنامه انکشافی ملل متحد در هفته ی جاری معاشات حد اقل ۲۵ هزار داکتر، نرس و سایر کارمندان صحی هزاران شفاخانه و کلینیک در افغانستان را بپردازد.

 حکومت جو بایدن هفته گذشته به برخی سازمان‌های بین المللی برای انتقال پول به افغانستان مجوز‌های ویژه صادر کرد.

بر اساس این تصمیم واشنگتن، برنامه انکشافی ملل متحد ۱۵ میلیون دالر دریافت کرده تا در ماه اکتوبر معاشات کارمندان صحی را در افغانستان بپردازد.

کانی ویگناراجا، رییس بخش آسیا و اقیانوس آرام برنامه انکشافی ملل متحد، در مصاحبه ی با واشنگتن پست گفته که این پول به حساب بانکی برنامه انکشافی ملل متحد به یکی از بانک‌های تجارتی در افغانستان انتقال داده می شود و طالبان به این پول دسترسی نخواهند داشت.

این مقام ملل متحد تاکید کرد که این کار تنها یک اقدام موقتی و آزمایشی بوده و ابراز امیدواری کرد که پس از ماه اکتوبر و در صورت نیاز، سایر سازمان‌های بین المللی مانند سازمان جهانی صحت، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ممکن برای پرداخت معاشات کارمندان صحی در افغانستان تا اخیر سال جاری میلادی اقدام کنند.

خانم ویگناراجا همچنان هشدار داد که در صورت عدم پرداخت معاشات کارمندان صحی در افغانستان، خطر فروپاشی نظام صحی این کشور را تهدید می کند.

اعلام پرداخت معاشان از سوی ملل متحد برای کارمندان بخش صحت یک روز پس از آن صورت گرفت که ریاست عمومی ادارۀ امور طالبان گفت که روند توزیع معاشات مامورین دولتی را آغاز کرده است.

 

معاش کارمندان صحی افغانستان توسط سازمان ملل پرداخت می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد