بازیهای-دیجیتالی؛-شکل-دهنده-شخصیت-های-ضد-اجتماعی

استفاده بی رویه از بازیهای دیجیتالی باعث تبدیل کودکان به شخصیت های ضد اجتماعی شده که می تواند آینده اطفال را به خطر مواجه سازد.

به گزارش خبرگزاریافغان نیوز: ذکیه حسنی ناظر کاهش تقاضای مواد مخدر در وزارت صحت عامه و از روان شناسان کشور در یک مصاحبه اختصاصی به افغان نیوز می گوید: دسترسی کودکان و اطفال به گیم یا بازیهای غیر استاندارد خشونت آمیز دیجیتالی ،می تواندروی شخصیت آینده آنان تاثیر عمده ای داشته باشد.

خانم حسنی تصریح می کند بازی های خشونت آمیز کودکان را تحریک می کند تا در آینده همان فردی باشند که از نظر  روحی در بازیهای کودکانه اش بوده است.

او افزود، خانواده ها با در اختیار قرار دادن این نوع بازیها به کودکان ناخواسته آنان را به پرخاشگری، قلدری، دزدی، آدم کشی، خونریزی،جنگ و استفاده بد از مهارت های رزمی شان دعوت می کنند.

این روان شناس تاکید می نماید که والدین و اطرافیان این کودکان، درتربیت و شکل گیری شخصیت آینده آنها نقش سازنده ای را ایفا می کنند و الگوی شخصیتی برای اطفال میباشد.

حسنی ساعت استفاده از بازی های دیجیتالی را برای کودکان مشخص نکرد اما گفت که هر چه استفاده و دلگرمی کودکان به این نوع بازیها زیادتر شود هیجان و لذت استفاده از آن نیز بیشتر می شود تا این که باعث بی ادبی، پرخاشگری و ایجاد خشونت در آنها می شود.

ذکیه حسنی یادآور می شود، خانواده، معلم و به خصوص پدر و مادر از جمله کسانی هستند که در بارور سازی شخصیت کودکان مسوولیت زیادی را بر عهده دارند تا این کودک به یک انسان مضر در جامعه تبدیل نشود.

بانو حسنی ورزش، تفریح، سرگرمی های مفید مانند کتاب های قصه و رمان و تهیه تقسیم اوقات و قصه گفتن برای کودکان و اطفال را راه های بدیل از بازیهای مضر دیجیتالی عنوان کرد و اظهار داشت که با تمام این گونه سرگرمی ها اوقات اضافه کودکان را پر و از رفتن سراغ گیم های مضر جلوگیری نماید.

وی علاوه کرد که عدم علاقه به درس و مکتب، رو آوردن به کارهای مضر، لجاجت، اختلالات، چاقی از جمله مشکلاتی است که برای کودکان ایجاد می کند.

خانم حسنی اضافه کرد خانواده با مدیریت اطفال و بازیهای آنان ، می توانند در کاهش این خشونت ها سهم بارزی داشته باشند و از بیماریهای جسمی و روانی آنان نیز جلوگیری کنند.

او می افزادی که خانواده ها و پدر و مادر برای این که خود را از شوخی های بچه هایشان راحت نمایند این بازی ها را به راحتی در اختیار آنها قرار میدهد. اما متاسفانه با گذشت زمان آسیب هایی را به اطفال خود ناخواسته وارد می کنند.

 

بازیهای دیجیتالی؛ شکل دهنده شخصیت های ضد اجتماعی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد