سرنوشت-کودکان-افغان؛-فقر-و-بیماری-سرخکان-هر-دو-قربانی-می‌گیرند

سازمان صحی جهان از مبتلا شدن هزاران کودک در افغانستان به بیماری سرخکان خبر داده ومی‌گوید که در سال وران میلادی ۷۸ کودک افغان بر اثر این بیماری جان باخته اند.

به گزاش افغان نیوز؛ مسوولان سازمان صحی جهان می‌گویند که محدود شدن واکسین بیماری سرخکان، عدم امنیت غذایی و سوءتغذیه، از عوامل افزایش این بیماری در میان کودکان افغانستان است.  

این سازمان می‌گوید که هزاران کودک اکنون در افغانستان به بیماری سرخکان مبتلا شده که از این میان ۸۷ کودک به علت نبود واکسین در جریان سال جاری از اثر این بیماری جان باخته‌اند.

مارگریت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفته است: افزایش بیماری سرخکان به ویژه به خاطر محدود شدن واکسین، عدم امنیت غذایی و سوء تغذیه کودکان افغان خیلی نگران کننده است.

سخنگوی سازمان صحی جهان هشدار داده است که واگر برای کنترول بیماری سرخکان در افغانستان اقدام جدی صورت نگیرد، خطر آن وجود دارد که شمار قربانیان این بیماری افزایش یابد.

اما؛ عبدالباری عمری، معین وزارت صحت عامه طالبان امروز( دوشنبه، 24 عقرب) در نشست خبری گفته است که در سه ماه گذشته با تسلط طالبان کارمندان صحی امارت توانسته 58 مورد مشکوک سرخکان را شناسایی نمایند که از این میان تنها یک مورد آن مثب است.

این مسوول وزارت صحت عامه طالبان گفته است که سالان یک میلیون کودک افغان به دلیل عدم مصونیت غذایی دچار سوءتغذیه می‌شود که از این میان 75 هزار آن در نتیجه این بیماری جان‎‌های شان را از دست می‌دهند.

سرنوشت کودکان افغان؛ فقر و بیماری سرخکان هر دو قربانی می‌گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد