اسرائیل-از-عفو-بین‌الملل-خواست-گزارش«آپارتاید»را-منتشر-نکند

رژیم اسرائیل از سازمان عفو بین‌الملل خواسته است که گزارش«آپارتاید» در مورد این رژیم را منتشر نکند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی تحت عنوان« نظام تبعیض نژادی اسرائیل علیه فلسطنیان: نظام بی‌رحم بر پایه سلطه و جنایت علیه بشریت» اعلام کرد که رژیم اسرائیل حملاتی گسترده و هدفمند را علیه فلسطنیان در پیش گرفته که در ردیف جنایات نژادپرستانه علیه بشریت قرار می‌گیرد.

سازمان عفو بین‌الملل تا کنون به این درخواست رژیم اسرائیل مبنی بر عدم انتشار گزارش این سازمان در مورد« آپارتاید» رژیم اسرائیل پاسخ نداده‌است.

اما؛ اسرائیل، روز دوشنبه، ۱۱ دلو، اتهامات مطرح‌شده علیه این رژیم که در نتیجه‌گیری گزارش سازمان بین‌المللی مستقر در لندن تهیه شده را «کذب»، «مغرضانه» و «یهودستیزانه» خوانده‌است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی خود آورده است که تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل از سیستم سرکوب فلسطینی‌ها چه در سرزمین‌های اشغالی، چه در سرزمین‌های فلسطینی‌ و چه در میان آوارگان فلسطینی در خاک دیگر کشورها استفاده کرده و مقامات این کشور باید در مورد «آپارتاید» پاسخگو باشند.

عفو بین‌الملل پیش از این نیز سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیل علیه ساکنان کرانه باختری را محکوم و این رژیم را به ارتکاب جنایات ضد بشری علیه مردم غزه در سال ۲۰۱۴ متهم کرده‌بود.

سازمان عفو بین‌الملل؛ اما این نخستین بار است که به طور رسمی از اصطلاح «آپارتاید و پاک‌سازی نژادی» در گزارش خود در مورد رژیم اسرائیل یاد می‌کند.

اسرائیل از عفو بین‌الملل خواست گزارش«آپارتاید»را منتشر نکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد