اسرائیل-عامل-اصلی-تنش-و-درگیری-در-سرزمین‌های-فلسطینی-است

کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اسرائیل را عامل اصلی تنش و درگیری با فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ در این شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل و اعمال تبعیض علیه مردم فلسطین «علل اصلی» تنش و بی ثباتی مکرر در این بخش از خاورمیانه عنوان شده است.

ناوانتم پیلای، کمیسر عالی پیشین حقوق بشر سازمان ملل متحد که ریاست این کمیسیون تحقیق را برعهده داشته در گزارش می‌نویسد: «نتیجه گیری‌ها و رهنمود‌های مرتبط با علل اصلی این مناقشه به طور عمده به سوی اسرائیل معطوف می‌شود؛ مسئله‌ای که ما آن را بر آن می‌دارد تا از آن به عنوان شاخصی از ماهیت نامتقارن درگیری و واقعیت اشغال یک کشور توسط کشوری دیگر یاد کنیم».

این نخستین گزارش کمیسیون ویژه تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای یافتن ریشه و علل تنش و مناقشات در سرزمین‌های فلسطینی اشغالی است.

در بخش دیگری این گزارش آمده است: پایان یافتن اشغال این سرزمین‌ها توسط اسرائیل که مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت نیز بر آن تاکید دارد، برای پایان دادن به چرخه مداوم خشونت در این منطقه حیاتی است.

ریاست کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که این گزارش به عنوان سندی ۱۸ صفحه‌ای پیش از انتشار در اختیار مقامات فلسطینی و اسرائیلی قرار داده شده بود.

این کمیسیون بین‌المللی سال گذشته از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل مأموریت یافت تا از ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ تحقیقات خود را درباره موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی و اسرائیل آغاز کند.

دولت اسرائیل پیش‌تر در ماه فوریه از خانم پیلای که ریاست کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را برعهده دارد به عنوان «یک فعال ضد اسرائیلی» یاد و ضمن متهم کردن این کمیسیون به «اهریمن‌سازی از اسرائیل» اعلام کرده بود که با گزارشگران آن همکاری نمی‌کند.

اسرائیل در واکنش به این گزارش آن را مغرضانه و فاقد اعتبار عنوان کرده و وزارت خارجه این کشور آن را «مغرضانه»، برآمده از «نفرت نسبت به دولت اسرائیل» و شکل گرفته «بر اساس مجموعه‌ای مطول از گزارش‌های جانبدارانه و مغرضانه» خوانده است.

اسرائیل عامل اصلی تنش و درگیری در سرزمین‌های فلسطینی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد