پروازها-در-میدان-هوایی-دمشق-به-حالت-تعلیق-در-آمد

پس از چندین حمله هوایی اسرائيل به فرودگاه دمشق سوریه و یک ترمینال مسافربری، تمامی پروازها در میدان هوایی بین‌المللی دمشق متوقف شده‌است.

به گزارش آژانس افغان نیوز؛ وزات حمل و نقل سوریه تاکید کرده که این حملات بامداد امروز( شنبه، 21 جوزا) صورت گرفته و به باند میدان هوایی و یکی از پایانه‌ها أسیب وارد شده است

یک مقام ارتش سوریه هم با تایید این خبر به رسانه‌‌ها گفته است: «پدافند هوایی سوریه، موشک‌های اسرائيلی را رهگیری و اکثر آنها را سرنگون کرد اما حمله بامدادی یک غیرنظامی را مجروح کرد و خسارات مادی نیز به بار آورده است».

وزارت حمل و نقل سوریه در بیانیه دوم خود ضمن اعلام لغو تمامی پروازها گفت که در نتیجه خسارات وارد شده به بخش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی دمشق، تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای ورودی و خروجی در این فرودگاه به حالت تعلیق در آمده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه که تحولات سوریه را رصد می‌کند نیز این حملات را تایید کرده و می‌گوید  بمباران اسرائيل پس از هدف قرار دادن «انبارهای شبه‌نظامیان ایرانی» در نزدیکی فرودگاه، به باند فرودگاه دمشق نیز آسیب رسانده است

مقام‌های اسرائيلی هنوز واکنشی به این حملات نشان نداده‌اند.

حسین امبرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران هم بامداد امروز در تماس تلفنی با فیصل مقداد، همتای سوری خود این حمله را محکوم و آن‌را «نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه» خواند.

امیرعبداللهیان همچنین این اقدام را «مغایر با قوانین بین‌المللی و اصول انسانی» دانست

روسیه دیگر متحد سوریه هم این حمله را محکوم و آن‌را غیر قابل قبول خوانده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای تاکید کرده که حملات مستمر اسرائيل به سوریه «اقدامی خلاف هنجارهای اساسی حقوق بین‌الملل و اقدامی مطلقا غیر قابل قبول» است.

خانم زاخارروا در این بیانیه ضمن درخواست از اسرائيل برای توقف چنین حملاتی تاکید کرده این فعالیت‌ها خطراتی را برای ترافیک هوایی بین‌الملل ایجاد می‌کند.

پروازها در میدان هوایی دمشق به حالت تعلیق در آمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد